זה לא הגיוני אבל זה באמת קרה
זה לא הגיוני. זה כמו שטבע תכריז על עולם ללא תרופות, או שמייקרוסופט תכריז על עולם ללא מחשבים, איקאה על עולם ללא רהיטים... אבל זה באמת קרה, היינו שם.

המוצר נקרא IQOS 3 ותיכף נספר לכם למה בדיוק, שלא כמו בהשקות אחרות בהן הגענו כדי לאכול, לשתות, לכתוב בשביל הפרנסה - ולשכוח מהמוצר, הפעם, ההשקה הזו שכנעה גם אותנו לנסות ולתת לו צ'אנס אמיתי להחליף את הסיגריות שלנו.

עזבו הכול – קודם כל מסיבה פצצה
ברגע השיא של ההשקה, ראינו את מנכ"ל פיליפ מוריס ישראל, דניאל אלפן, עומד על במה ומכריז כי החזון של פיליפ מוריס הוא עולם ללא עשן. אנחנו לא נעלבים מזה שאתם לא מאמינים לנו, אבל נשבעים לכם - אנחנו היינו סחים ודניאל אלפן ידע שיש עיתונאים בקהל: החזון העכשווי של פיליפ מוריס הוא עולם ללא עשן, תמשיכו לקרוא תבינו הכול.

עולם ללא עשן


נכון, אתה לא היית שם, אבל אין לך מה לדאוג, הסתדרו בלעדיך. להשקה הגיעו קרוב ל-450 איש. לקח להם כמה שניות להבין שהם הגיעו למקום הנכון. מסיבה פצצה, שכללה את מיטב היפים והיפות של הברנז'ה הסלבריטאית של תל אביב, תפאורה מהממת, די.ג'י שהייתם רוצים במסיבה שלכם – וגם הופעה של עיברי לידר. כדי להשלים את הפצצתיות של המסיבה, פיליפ מוריס דאגה לאוכל מדהים שהמשיך את הקו של ההשקה – "חמם, אל תשרוף" (Heat Not Burn), כלומר – אוכל ללא אש וללא טיגון – על טהרת החימום (בדיוק כמו IQOS) טעים להדהים.

IQOS 3 – מה שצפוי
אם אתם כמונו, מעשנים שניסו סיגריות אלקטרוניות, אתם בטח מבינים למה לא המשכתם עם סיגריה אלקטרונית. היא לא באמת עונה לצרכים שלנו, היא לא נותנת את הסיפוק סיגריה, היא... משהו אחר. תנו לנו רגע, ונספר לכם למה הפעם, לפחות עבורנו, זה היה שונה.

החלק הצפוי הוא IQOS 3, המכשיר שהושק באותו ערב חגיגי, נועד לספק למעשנים את כל הצרכים שעישון מספק, אבל ללא עשן, ועם גיבוי מחקרי משמעותי לכך שגם עם הרבה פחות נזק. (שיהיה ברור: זה לא הופך את העישון לעניין בריא, אבל זה משנה את התמונה לגמרי).

כל יצרני הסיגריות האלקטרוניות אומרים את זה, ואנחנו אומרים לכם שניסינו את כולן, והפעם זה היה באמת מפתיע ושונה – אז תנו לנו להסביר.

עולם ללא עשן


IQOS 3 – מה שגאוני, לא פחות
בעוד סיגריות אלקטרוניות למיניהן מייצרות חוויה שונה מאוד מחוויית העישון, האייקוס של פיליפ מוריס מצליח להשאיר את החוויה הכי קרובה לעישון שאנחנו מכירים ואוהבים, ואתם בטח רוצים לדעת איך בדיוק זה קורה.

בואו נתחיל מזה שב-IQOS 3 אנחנו מחממים עלי טבק ולא תחליפים כמו טבליות, נוזלים או כל מיני המצאות משונות אחרות. עלי הטבק ב-IQOS דחוסים באיכות גבוהה בהרבה מתערובת הטבק הקצוצה, המוכרת לנו מסיגריות מגולגלות בתוך נייר.

הטבק נמצא ביחידות טבק הנקראות "HEETS" שיוצרו בלעדית עבור IQOS. כל יחידת כזאת נראית כמו סיגריה מוכרת אך מוקטנת – בערך שליש מגודלה של סיגריה רגילה ומשלבת טעם טבק מעודן ואמיתי ומכילה כמות ניקוטין הזהה לסיגריה רגילה, עם הבדל משמעותי – אין עשן.

אנחנו שומעים אתכם שואלים, אז נענה: לא. אי אפשר להדליק "HEETS" עם מצית ולעשן כסיגריה רגילה. קבלו עובדה, אל תנסו בכלל.

עולם ללא עשן


ועכשיו, לדרמה – הגאונות של IQOS: בניגוד לכל הסיגריות האלקטרוניות האחרות, כשניסיתי את IQOS, מצאתי את עצמי שואף מתוך פילטר רגיל, שהשאיר אותי עם תחושה של עישון סיגריה רגילה למרות ש-IQOS בהגדרתו הוא מוצר ללא עשן המבוסס על טכנולוגיה של חימום טבק ללא שריפתו.
חווית השימוש שלי, כמעשן, כמעט ולא השתנתה. התחושה בשפתיים, עוצמת השאיפה, פליטת אדים שנראים כמו עשן. רק האחיזה השתנתה. לזה אני יכול להתרגל.

פעם ראשונה שהחזקתי סיגריה לא קונבנציונאלית והרגשתי שיש סיכוי ממשי שאני הולך על זה. הרבה פחות נזק, בלי סירחון של ריח הסיגריות המוכר, בלי קשיי הסתגלות למשהו חדש - ועם סטייל, הרבה סטייל.

כמה זמן מחזיק כל HEETS?
IQOS עצמו שודרג מגרסאותיו הקודמים, קומפקטי ומתאים לכל כיס. נטען כמו כל המכשירים על-ידי מטען המוכר מסלולרי, קל ונוח לשימוש, תסמכו על פיליפ מוריס בעניין הזה, הם עשו את זה הכי טוב שאפשר.

עולם ללא עשן


אגב הניסיון להשאיר את החוויה דומה לזו המוכרת, לדברי נציגי פיליפ מוריס, IQOS תוכנן להחזיק מעמד בדיוק כמו סיגריה – והנה קטע של "הידעתם?" – הידעתם שסיגריה מחזיקה מעמד 6 דקות או 14 שאיפות? ככה בדיוק אמורה להחזיק יחידת  HEETSב-IQOS – היא תיגמר בדיוק באותו הזמן בו הייתה נגמרת סיגריה שהדלקתם.

ת'שמעו, אנחנו עיתונאים ביקורתיים, אבל הפעם התלהבנו.

לדעתנו, זו לא סיגריה אלקטרונית שמהווה המצאה מגניבה, מדובר בחוויית עישון חדשה, סוג של מהפכה.

בעצם, זה בכלל לא "עישון"
אבל למה בכלל לקרוא לזה "עישון" אם זו לא פעולה שמוציאה עשן?

צריך שם חדש.

פעם היינו "מחייגים" בטלפון, אבל היום אין חוגה אז לא מחייגים יותר. מתקשרים.

עולם ללא עשן


היום אנחנו מעלים עשן מהסיגריות שלנו, ולכן קוראים לנו מעשנים.

חברת פיליפ מוריס מובילה כיום את תחום המוצרים ללא עשן. עד כה השקיעה החברה כ-4.5 מיליארד דולר במחקר, פיתוח וייצור של מוצרים חדשניים כמו IQOS 3 וIQOS 3 MULT-. עם יותר מ-5.9 מיליון מעשנים בגירים ברחבי העולם שכבר עברו להשתמש ב-IQOS החברה הציבה לעצמה למטרה להעביר כ-40 מיליון ממעשני המותגים של החברה להשתמש במוצרים ללא עשן עד שנת 2025.

הם יישארו צרכני טבק, אבל הם לא יעלו עשן.

בעולם חדש של IQOS, "עולם ללא עשן" – איך ייקראו להם?

עולם ללא עשן