הונדה CR-V המחודש, סיאט טראקו ומרצדס G-קלאס החדשים - מצטיינים בבטיחות. גוף המבחן האירופי Euro NCAP פרסם את סדרת המבחנים החדשה שלו לחודש פברואר, ושלושת כלי הרכב שנבחנו הפעם יכולים לראות עצמם מרוצים: חמישה כוכבים לכולם.

אחרי חודשים בהם תקני המבחן המחמירים שנכנסו לתוקף אשתקד עשו כאבי ראש ללא מעט יצרניות, נראה שהפעם לפחות סיאט, מרצדס והונדה יכולות לנשום לרווחה. רכבי הפנאי של שלוש היצרניות צלחו את המבחנים עם ציונים מרשימים בכל הקטגוריות.

סיאט טראקו למשל, רשם 97% בהגנה על מבוגרים בתאונה, מהציונים הגבוהים בקבוצתו. ה-CR-V הציג ציון מכובד של 93% וה-G-קלאס עם 90% בסעיף זה. בהגנה על ילדים נרשמו ציונים דומים, עם 84% לסיאט ו-83% לשני המותגים האחרים.



למרות המבנה הקופסתי-מאיים, מרצדס G-קלאס הרשים גם בהגנה על הולכי רגל, שם רשם 78% - ציון גבוה למדי. הונדה מסתפקת כאן ב-70%, בעוד סיאט מרשימה עם 79%.



כנדרש בסדרת המבחנים העדכנית, כלי הרכב עברו גם בדיקות מקיפות למערכות בטיחות מתקדמות - בהן בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי. שלוש המכוניות צלחו את המבחנים הללו, עם ציון של 79% לסיאט, 76% להונדה ו-72% למרצדס.