קיה פרסמה תמונות ראשונות של מתיחת פנים לנירו, רכב הפנאי הנמכר ביותר בישראל עם הנעת כלאיים והשני בכלל מבין רכבי כלאיים אחרי יונדאי איוניק. קיה נירו המחודש מגיע שלוש שנים אחרי שהדגם הוצג לראשונה בתחילת 2016.

מבחינת עיצוב, העדכון אינו משמעותי וכולל פגושים חדשים מלפנים ומאחור עם פנסי יום בעיצוב חדש (רגילים או לד בתוספת תשלום), יחידות תאורה חדשות מלפנים (גם עם אופציה ללד מלא) ומאחור (לד בכל הגרסאות). יש גם חישוקים קלים בעיצוב חדש ("16 או "18 בנירו הרגיל ו-"16 בגרסה הנטענת משקע).

בתא הנוסעים, שתמונותיו לא פורסמו, קיה מבטיחה שיפור לאיכות החומרים, חבילות להתאמה אישית בצבע אדום-כתום או שזיף, בלם חנייה חשמלי המופעל במתג ומנופי העברת הילוכים על גלגל ההגה.

קיה נירו מתחדש עם יכולת נסיעה אוטונומית
קיה נירו המחודש, גרסת הכלאיים הנטענת משקע


הנירו תוצע עם מסך מולטימדיה בגודל "8 ומסך מידע לנהג בלוח המחוונים בגודל "4.2, או "10.25 ו-"7 בהתאמה בתוספת תשלום. אם תבחרו בגרסה המשודרגת, תקבלו גם את מערכת ה-"UVO קונקט" של היצרנית, שמאפשרת קישור לאינטרנט בסיוע כרטיס סים מובנה, זאת לטובת ניווט עם עדכונים בזמן אמת, הורדת יישומונים ועוד. בשלב זה לא ידוע אם מערכת זו (והמסך הגדול בכלל) יהיו זמינים בישראל.

קיה נירו מתחדש עם יכולת נסיעה אוטונומית
קיה נירו, גרסת כלאיים רגילה


עדכון חשוב לא פחות בוצע למערכות הבטיחות, שם קיה נירו המחודש יציע לראשונה יכולת נסיעה אוטונומית ברמה 2. בקרת השיוט האדפטיבית שמוצעת כיום בישראל, שודרגה וכוללת שמירת מרחק עד לעצירה מלאה, וכאשר התנועה נעה האצה בהתאם לקצב ההתקדמות שלה. בנוסף, בקרת שמירת הנתיב שודרגה כך שתזהה רכב מלפנים ותעקוב אחריו במרכז הנתיב, כך שלמעשה הנירו תוכל לנסוע כמעט בלי מעורבות נהג בין 0 ל-180 קמ"ש בתנאים מסוימים.

קיה נירו מתחדש עם יכולת נסיעה אוטונומית
גרסת הכלאיים הרגילה


בנוסף יוצעו בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת הירדמות נהג, סיוע באורות והתרעת רכב בשטח מת (כולל תנועה חוצה בנסיעה לאחור). גם הבלמים האחוריים שודרגו, כך קיה.

מבחינת יחידת הכוח, אין שינויים: הנירו תוסיף להימכר עם מנוע 1.6 ליטר (105 כ"ס) ומנוע חשמלי (43.5 כ"ס), הספק מרבי של 141 כ"ס ותצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 27 ק"מ לליטר. מחירה החל מ-142.5 אלף שקל. גרסת הפלאג-אין מוסיפה מצברים משודרגים (8.9 קוט"ש לעומת 1.56 בכלאיים הרגילה), מנוע חשמלי עם 60.5 כ"ס וטווח חשמלי של 49 ק"מ בין טעינות (לפי תקן WLTP החדש, 58 ק"מ לפי הנתון בישראל).

מתיחת הפנים של קיה נירו צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של 2019, כך נמסר ל"אוטו" מחברת טלקאר, יבואנית קיה.