גרסה חשמלית של מרצדס V-קלאס וגרסת סטיישן של מרצדס CLA החדשה - אלו החידושים העיקריים של מרצדס בפתח תערוכת ז'נבה, לאחר שכבר חשפה חלק ממכוניותיה בתמונות לפני התערוכה.

המסחרית לתצוגה, שנקראת EQV, צפויה להגיע לייצור סדרתי כבר בתערוכת פרנקפורט הקרובה בסתיו, ובהתאם עיצובה קרוב מאוד לדגם הסדרתי. היא צפויה להגיע לישראל במהלך שנה הבאה, אם כי מועד שיווק מדויק עדיין לא ידוע. עוד קודם לכן, ברבעון השלישי של 2019, תגיע אלינו ה-V-קלאס המחודשת שתמונותיה נחשפו קודם לכן והוצגה לצידה בתערוכה.

בגרסה החשמלית, הוואן של מרצדס מסוגל לנסוע 400 ק"מ בין טעינות, ובסיוע עמדת טעינה מהירה לצבור טווח של 100 ק"מ בתוך 15 דקות בלבד. כל זאת בסיוע מצברי ליתיום-יון גדולי קיבולת (100 קילוואט-שעה) ומנוע חשמלי שמספק 204 כ"ס. ל-EQV מהירות מרבית של 160 קמ"ש והוא יהיה זמין בגרסאות שבעה ושמונה מושבים.



לצד רכב זה, מרצדס חשפה בתערוכה את גרסת הסטיישן של ה-CLA החדשה, שמכונה שוטינג ברייק (Shooting Brake). מרכב זה, שבעבר הוצע בעיקר לדגמי סטיישן שלוש דלתות, מוצמד כיום למכונית שמשלבת בין סטיישן שגרתית (חמש דלתות) לבין מרכב קופה, כלומר עם גג נמוך ומשתפל.

ל-CLA שוטינג ברייק אורך של 469 ס"מ (זהה לסדאן-קופה וארוך בחמישה ס"מ מבדור היוצא), רוחב של 183 ס"מ (זהה לסדאן וארוך בחמישה מבעבר), הגובה לא השתנה מהדור היוצא (142 ס"מ, שניים פחות מהסדאן) ובסיס הגלגלים צמח בשלושה ל-273, כמו בסדאן.

מרצדס תציע ואן חשמלי - בדרך גם לישראל


מרצדס בחרה בגרסת ה-CLA 250 להשקה, עם מנוע 2.0 ליטר בנזין מוגדש שמספק 225 כ"ס ומשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. כן יוצעו גרסאות חלשות וחזקות יותר (כולל דגמי AMG) בהמשך, הנעה קדמית וכפולה וייתכן שבטווח הארוך יותר גם גרסת כלאיים.

מרצדס תציע ואן חשמלי - בדרך גם לישראל


מלבד העיצוב, השוטינג ברייק מציעה מפרט דומה מאוד לסדאן, כולל מערכות נוחות מתקדמות שכוללות את סייעת MBUX (פקודות קוליות בשפה טבעית) ויכולת נסיעה אוטונומית חלקית בכביש בינעירוני, ושלל מערכות בטיחות. בניגוד לסדאן, שתגיע אלינו באמצע השנה, הסטיישן ככל הנראה לא תוצע בישראל.