סוזוקי תשווק טויוטה ראב4 וטויוטה קורולה באירופה בשינויים קלים, כך הסכימו שתי היצרניות המתחרות במסגרת הסכם שיתוף פעולה נרחב. ההסכם, שמגדיל באופן משמעותי את היקף השותפות בין סוזוקי וטויוטה, כולל דגמים משותפים רבים שיוצעו בהתאם לדרישות השוק.

לאירופה, עם פוטנציאל לשיווק גם בישראל, ההסכם יביא לכך שסוזוקי תשווק משפחתית קומפקטית באירופה לראשונה מזה שנים. זו תהיה גרסה משלה לטויוטה קורולה סטיישן החדשה, שהושקה בישראל לאחרונה. גרסת סוזוקי צפויה להשתמש במכלולים של טויוטה - כולל מערכת הכלאיים (1.8 ליטר).

סוזוקי גם תשווק גרסה משלה לטויוטה ראב4 החדש, רכב הפנאי הקומפקטי. גם כאן המכלולים יישארו של טויוטה, שתייצר עבור סוזוקי את שתי המכוניות עם שינויי עיצוב לפי הזמנת שותפתה בכדי ליצור בידול בין המותגים. מועד השיווק של שתי המכוניות לא פורסם בשלב זה, ועדיין לא ידוע האם או מתי יגיעו לישראל.

סוזוקי תשווק טויוטה ראב4 וקורולה באירופה - וישראל?
טויוטה קורולה סטיישן. תשווק גם כסוזוקי

במסגרת ההסכם, שמביא לשלב הביצוע את מזכר ההבנות בין טויוטה לסוזוקי מפברואר 2017, טויוטה גם תספק לסוזוקי מערכות הנעה היברידיות - תחום בו היא חזקה משותפתה הקטנה. בתמורה, סוזוקי תספק לטויוטה מנועי בנזין קטנים אותם טויוטה תייצר לשוק האירופי בפולין, ועשויים למצוא דרכם לדורות הבאים של טויוטה יאריס ואייגו.

סוזוקי תשווק טויוטה ראב4 וקורולה באירופה - וישראל?
מימין: יו"ר סוזוקי, אוסאמו סוזוקי ונשיא טויוטה, אקיו טויודה (ארכיון)

בהודו, שם סוזוקי היא היצרנית הגדולה והחזקה ביותר, טויוטה תשווק שניים מדגמי שותפתה - סיאז, גרסת הסדאן של ה-SX4 (סוזוקי קרוסאובר) והארטיגה, גרסת מיניוואן של סוזוקי סוויפט. באפריקה טויוטה תשווק דגמי סוזוקי: באלנו, ויטארה ברזה (גרסה מוזלת של סוזוקי ויטארה המשווקת בישראל), סיאז וארטיגה.

שיתוף הפעולה גם יוליד מכוניות שיפותחו יחד וייצור משותף במקומות נוספים. בשלב ראשון תוכניות אלו כוללות השקת מיניוואן קומפקטי שיפותח במשותף וישווק בהודו על-ידי טויוטה, וייצור הוויטארה להודו במפעל טויוטה בבנגלור. דגמים אלו לא צפויים להגיע לישראל.