מה פרארי עושה כאשר לקוח עשיר ואנין טעם במיוחד מבקש ממנה לייצר עבורו מכונית יחידה במינה? מסכימה כמובן, והתוצאה היא פרארי P80/C, מכונית שיוצרה במיוחד לבקשת לקוח, ולא תהיה זמינה למכירה לאף אחד מלבדו.

ה-P80/C היא מכונית מסלול שאינה מורשית לתנועה בכביש ציבורי. היא מבוססת על גרסת המירוץ של פרארי 488GTB, ה-GT3, עובדה שאיפשרה לפרארי חופש גדול בעיצוב החיצוני והפנימי.

המכונית עוצבה לפי בקשת הלקוח, בהשראת דגמי המירוץ הקלאסיים של פרארי - בראשם הדינו 206S וה-330P3 ו-330P4. מכוניות אלו אופיינו בתא נוסעים הממוקם קדימה יחסית קרוב לגלגלים הקדמיים ובחלק אחורי ארוך יחסית, וכאן שלדת ה-GT3 בעלת בסיס הגלגלים הארוך (270 ס"מ, חמישה יותר מ-488GTB סדרתית) נכנסה לפעולה.



למכונית עיצוב חדש לחלוטין שלא משותף לאף דגם אחר של היצרנית, ומראה אגרסיבי במיוחד. ויתור על תקינת כביש איפשר, בין היתר, חופש להציע יחידות תאורה קטנות במיוחד מלפנים. דגש נרחב הושם על יעילות אווירודינמית וכושר הצמדה, כאשר המכונית מאפשרת התאמה לפי רצון הנהג: לתצוגה ונהיגה רגועה יחסית היא מצוידת בחישוקי "21 ובעזרים אווירודינמיים ניתקים למראה "טהור", בעוד לשימוש מסלול פרארי עיצבה ללקוח חישוקי "18.

יצירה אחת ויחידה: פרארי P80/C


מפרט טכני של המכונית לא פורסם, אך סביר כי היא עושה שימוש בגרסת המירוץ של מנוע ה-V8 של ה-488GTB. בגרסת הכביש למנוע זה נפח של 3.9 ליטר, צמד מגדשי טורבו ו-670 כ"ס - מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.0 שניות ולמהירות מרבית של יותר מ-330 קמ"ש.

יצירה אחת ויחידה: פרארי P80/C


ה-488GTB הוחלפה לאחרונה על-ידי דגם חדש, ה-F8 טריבוטו. מפרארי נמסר כי פיתוח ה-P80C החל עוד כשנה לפני מירוץ הבכורה של ה-GT3 ב-2016, כך שעם זמן פיתוח של כארבע שנים מכונית זו דרשה את זמן הפיתוח הארוך ביותר לדגם מסדרת ההזמנה המיוחדת של היצרנית. מחירה לא פורסם.