כלמוביל הכריזה אתמול (ד') על האסטרטגיה שלה לעשור הבא וזו מכונה CASE - ר"ת של Electric, Connected, Autonomous, Share (חשמלי, מקושר, אוטונומי, שיתופי). מושגים אלה הם מרכיבי היסוד של עולם הרכב המתהווה, ויצרני רכב רבים משתמשים בהם ובשילובם להגדרת המהלכים שלהם לשנות העשרים של המאה.

כלמוביל, המאמצת גישה זו, מכריזה כי תביא במסגרתה מגוון שירותים ומוצרים שלא נראו בארץ, אך בשלב זה אינה מפרטת במה מדובר. "CASE היא האסטרטגיה שלנו לעשור הבא" אמר צביקה פולק, מנכ"ל קבוצת כלמוביל, "אלה הנושאים החשובים בתחום ואנחנו צריכים להיערך לכך. הרגלי הצריכה של הלקוחות משתנים, ואנחנו עובדים מול לקוחות דינמיים שרוצים לקבל הכל בזמן שלהם וגם לזכות להתייחסות אישית. זה עולם בו האינפורמציה גלויה והערך המוסף חשוב מאי פעם".

קונקט
יישום ראשון לאסטרטגיה החדשה מבוטא דרך האות הראשונה, C, המתייחסת לקונקטד. היבואן משיק שירות חדש המכונה "כלמוביל קונקט" המשלים ומחבר מספר פעילויות ומערכות מוכרות. החידוש העיקרי הוא באפשרות לרכישה מלאה של המכונית דרך הרשת, כולל העברת מלוא התשלום של כל רכב ממגוון הדגמים של יונדאי ומיצובישי בארץ, וקבלתו באחד מאולמות התצוגה. לפי אנשי היבואן, זו פעם ראשונה שניתן לבצע בארץ את כל התהליך דרך הרשת, כולל מימון, ביטוח, העברת הכספים, וגם מעקב אחרי מקום הימצאו של הרכב בשרשרת האספקה. ניתן יהיה גם להתחיל את התהליך דרך הרשת ולהמשיך אותו באולם התצוגה.

יונדאי ומיצובישי מציגות: קונקטד


ומה יקרה עם כל תהליך ההתמקחות שקיים היום באולמות? "הנחות יינתנו באתר כמו שהן ניתנות על-ידי אנשי המכירות, ואנחנו שקופים לחלוטין. כבר למעלה משנה אין משא ומתן כזה אצלנו, וזה מרגיע את הלקוחות", ענה דויוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל.

יונדאי ומיצובישי מציגות: קונקטד


כמו כן כולל המערך החדש אפליקציה שתאפשר בקרה דיגיטלית וניהול דיאלוג עם הרכב, היבואן ומחלקת השירות שלו. אפליקציית קונקטד קאר היא בעצם השלמה למערך המולטימדיה בשם זה שכבר נמצא ב-160,000 מכוניות של כלמוביל (מיצובישי ויונדאי). אפליקציה זו מציעה איתור מיקום הרכב וניווט אליו, חיווי על התנהגות נהג ועוד. בנוסף, מאפשרת האפליקציה תיאום טיפול במוסך ללא שיחה, סיוע בהתנהלות לאחר תאונה, ופרטים נוספים שכבר פגשנו במערך קונקטד שהותקן ברכבי היבואן – וזוכה כעת גם לפיקוד קולי; מדובר בפיתוח עצמי של כלמוביל שיאפשר תפעול ניווט, ניהול שיחות והפעלת מערכת השמע באמצעות הוראות קוליות.

"היום הפאזל מתחבר" סיכם פיאמנטה, "זה המקום שבו במקום קטעים ישנה מערכת אחת ואתה מקבל את כל המידע אליך ליד דרך האפליקציה".