כמעט 120 שנה אחרי שנולדה מרצדס סימפלקס (Simplex), המכונית הראשונה של דיימלר שנשאה את השם "מרצדס", יצרנית מכוניות היוקרה מחזירה אותה לחיים בפרשנות מודרנית ומראה קלאסי מרהיב. זאת לרגל תערוכת עיצוב ובלי כוונה לייצור.

הוויז'ן סימפלקס (Vision, חזון) היא מכונית תצוגה פתוחה ודו-מושבית, בהשראת הסימפלקס המקורית - מכונית שהוצגה ב-1901 וייצורה הופסק עוד לפני תום העשור הראשון של המאה ה-20. הסימפלקס הציעה מנוע בנזין עם 35 כ"ס והוצעה בשלל סוגי מרכבים, כולל בגרסת מרוץ.

מדובר למעשה בסוג של פסל, שכן הוויז'ן סימפלקס לא מיועדת לייצור ומרצדס כלל לא מציינת איזו מערכת הנעה יש לה, מלבד שהיא "הנעה אלטרנטיבית". בהתאם לזמננו זה אומר כנראה חשמל, אך רכבי תצוגה מסוג זה לעיתים קרובות לא מצוידים במנוע כלל או במנוע זעיר כלשהו, רק לצורך סיוע בהזזתם מהמובילית לדוכן התצוגה.

מרצדס חזרה למאה ה-20 עם מכונית תצוגה מרהיבה


מרצדס גם לא מפרסמת מפרט כלשהו של הדגם, לא שעם עיצוב כל-כך מרהיב זה באמת משנה. המכונית הוצגה באירוע עיצוב יחד עם הסימפלקס המקורית, מכונית שקיבלה את השם "מרצדס" על-שמה של מרצדס ילינק, בתו של אמיל ילינק, יזם עסקי ושותף בדיימלר שהזמין מהיצרנית את הסימפלקס הראשונה.

מרצדס חזרה למאה ה-20 עם מכונית תצוגה מרהיבה
הסימפלקס המקורית

מרצדס חזרה למאה ה-20 עם מכונית תצוגה מרהיבה


מרצדס חזרה למאה ה-20 עם מכונית תצוגה מרהיבה