פורד עשויה לתכנן חשמלית נוספת על בסיס פלטפורמה של פולקסווגן, כך עולה מדיווח של עיתון העסקים "האנדלסלבלאט" הגרמני. נשיא פורד אירופה, סטוארט רוולי, אישר את הפרטים.

לדבריו, אין היגיון כלכלי לייצר רק דגם אחד (על בסיס הפלטפורמה החשמלית של פולקסווגן, MEB), והחלטה האם לייצר דגם שני תתקבל בקרוב. "אנחנו במגעים לגבי זה", כך אמר ראוולי.

בחודש יולי האחרון פורד הכריזה על כוונתה להשיק מכונית שתתבסס על פלטפורמת פולקסווגן, MEB למכוניות חשמליות. המכונית מיועדת לאירופה ותיוצר בלמעלה מ-600 אלף יחידות לאורך שש שנים, החל מ-2023.

פורד ופולקסווגן יפתחו יחד חשמלית שנייה?

מנכ"ל פורד, ג'ים האקט (מימין) ומנכ"ל פולקסווגן, הרברט דיס

השקת החשמלית היא חלק משיתוף פעולה בין פורד לפולקסווגן, והיא תיוצר באחד ממפעלי פורד באירופה. המכונית החדשה תפותח על-ידי האמריקנים בסיוע פולקסווגן, כאשר בפורד מבטיחים בידול משמעותי למרות שימוש נרחב במכלולי הגרמנים, כולל מנועים ומצברים.

פולקסווגן הציגה מכונית סדרתית ראשונה על בסיס MEB בתערוכת פרנקפורט הנערכת הימים אלה, ה-ID.3. זוהי משפחתית קומפקטית בעלת טווח נסיעה של עד 550 ק"מ בין טעינות ומחיר התחלתי של "פחות מ-30 אלף יורו", כך על-פי היצרנית.

יצרנית הרכב הגדולה באירופה השקיעה שבעה מיליארד דולר בפלטפורמה מאז 2016, והיעד הוא להשתמש בה ב-15 מיליון מכוניות מדגמי הקונצרן - כולל אודי, סיאט, סקודה ופולקסווגן - לאורך העשור הקרוב. בפולקסווגן כבר קראו בעבר ליצרניות נוספות לשתף פעולה ולייצר על בסיס הפלטפורמה מכוניות שלהן. עד כה, פורד היא היחידה שענתה לקריאה.