1. מכונית התצוגה מאזדה קאי (Kai), שהוצגה בתערוכת טוקיו בסוף 2017, הפגינה את מרכיבי העיצוב העיקריים של מאזדה 3 החדשה בגרסת האצ'בק.
2. המעצב של מאזדה 3 בדור הרביעי והחדש שלה, יסוטאקה טסושידה, היה גם מי שעיצב את החלק החיצוני של הדגם בדור הראשון שהוצג ב-2003.
למבחן שערכנו למאזדה 3 - לחצו כאן
3. באירופה מוצעת מאזדה 3 עם מנוע בנזין המכונה "סקייאקטיב G" בנפח 2.0 ליטר המייצר 122 וכולל מערך היברידי מתון במתח של 24 וולט (מחצית מהערך המקובל, 48 וולט). גם בארץ מכונה המנוע בנפח 2.0 ליטר "סקייאקטיב G", אלא שכאן הוא מייצר 165 כ"ס ואינו כולל מערך כזה.
4. מנוע סקייאקטיב X בנפח 2.0 ליטר המייצר 180 כ"ס מהפכני בעיקרון הפעולה שלו. במנוע בנזין זה נעשית ההצתה באמצעות דחיסה, כמו במנוע דיזל, ולא באמצעות ניצוץ. מאזדה 3 עם מנוע סקייאקטיב X תהיה יקרה ב-40,000 שקלים מאשר זו עם המנוע הרגיל.
5. למעט מכסה המנוע, כל חלקי המרכב של גרסת הסדאן שונים מאלה שבגרסת ההאצ'בק. הסדאן ארוכה ב-20 ס"מ מאשר ההאצ'בק, פער גדול מאשר בדגמים הקודמים.