בתערוכת לוס אנג'לס שנפתחת השבוע, פולקסווגן תמחיש כיצד עשויה להיראות משפחתית גדולה עם הנעה חשמלית. מכונית תצוגה שביעית בסדרת ID של היצרנית, הנקראת ID ספייס ויז'ן (ID. Space Vizzion), מציעה מידות נדיבות ושני מנועים חשמליים.

הספייס ויז'ן מציעה מרכב סטיישן, אורך של 496 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ, גובה של 153 ובסיס גלגלים הנמתח לאורך 296 ס"מ, מידות מקבילות למכונית סלון ואף מעבר לכך. מכונית התצוגה מצוידת בארבעה מושבים בלבד, אך בפולקסווגן ממהרים להדגיש כי הספייס ויז'ן מתוכננת גם לחמישה מושבים, וכי היא מציעה תא מטען נדיב בנפח 586 ליטר.

למכונית התצוגה שני מנועים חשמליים - אחורי עם 275 כ"ס ו-56.3 קג"מ מניע את הגלגלים האחוריים, וקדמי (אופציונלי) עם 101 כ"ס ו-15.4 קג"מ מניע את הקדמיים. יחד הם יוצרים הנעה כפולה ומציעים ביצועים נאים: 5.0 שניות מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 175 קמ"ש.

פולקסווגן עושה חשמל, בגדול


חשוב לא פחות הוא מערך המצברים - עם קיבולת של 82 קילוואט-שעה, יכולת טעינה של עד 150 קילוואט וטווח נסיעה מרשים של 590 ק"מ בין טעינות לפי התקן האירופי החדש (WLTP). בתקן ה-EPA האמריקני טווח הנסיעה עומד על 483 ק"מ בין טעינות.

פולקסווגן עושה חשמל, בגדול


פולקסווגן לא מאשרת בינתיים אם ה-ID ספייס ויז'ן תגיע לייצור, ואם כן מתי. ביצרנית אומרים עם זאת כי מדובר ב"עיצוב פוטנציאלי לדגם המיועד לארה"ב ואירופה". רמז עבה למדי לספינת הדגל החשמלית של המותג, שתוצג בשנים הקרובות.