לקסוס UX, רכב הפנאי הקומפקטי של מותג היוקרה היפני, הופך לרכב החשמלי הראשון בתולדותיו. גרסה חדשה של ה-UX שנחשפה בסין, תציע הנעה חשמלית טהורה ותצטרף לגרסאות הבנזין וכלאיים (ללא אפשרות לטעינה חיצונית) שכבר משווקות בישראל. הדגם החשמלי יגיע לכאן במחצית השנייה של 2020, כך על-פי יבואנית המותג, לקס מוטורס.

ה-UX החשמלי, שמכונה "UX 300e", אינו שונה כמעט מבחינת עיצוב מגרסאות ההנעה המשווקות כיום. למעשה, ניכר כי בלקסוס העדיפו ליצור בידול מינימלי, כך שתוכלו לזהות שמדובר בגרסה החשמלית בעיקר תודות לתג ה-"300e" מאחור וחישוקים קלים בעיצוב חדש.

בתא הנוסעים יש בורר הילוכים חדש (בסגנון דומה לדגמי הכלאיים של היצרנית), תצוגת מחוונים שונה ועוד עדכונים מינוריים, שאף הם כנראה לא יציבו מכשול משמעותי להסתגלות של בעלי UX רגיל.

רכב פנאי חשמלי של לקסוס - בישראל בשנה הבאה


גרסת ה-300e תציע מנוע חשמלי קדמי עם 204 כ"ס ו-30.6 קג"מ, מצברי 54.3 קילוואט-שעה (קוט"ש) הממוקמים ברצפה וכפי הנראה הנעה קדמית (לקסוס לא מציינת זאת מפורשות). נתוני ביצועים לא פורסמו, אך לרכב יהיה טווח של 400 ק"מ בין טעינות לפי תקן NEDC הישן, בו מכוניות מציעות טווח תיאורטי של עשרות ק"מ יותר מהתקן החדש (WLTP).

רכב פנאי חשמלי של לקסוס - בישראל בשנה הבאה


לקסוס UX 300e צפוי להגיע לישראל במחצית השנייה של שנה הבאה. קודם לכן, כנראה בתערוכת ז'נבה במרץ 2020, יפורסם המפרט האירופי הסופי - אז גם נדע יותר לגבי המפרט שיוצע בישראל.