רנו מגאן, המשפחתית הקומפקטית שמשווקת בישראל רק בגרסאות הסדאן והסטיישן, עוברת מתיחת פנים. רנו חשפה בינתיים רק את העדכונים להאצ'בק וסטיישן המיועדות בעיקר למערב אירופה, בעוד דגם הסדאן המיועד למזרח אירופה עדיין לא עודכן. מחברת קרסו, יבואנית רנו, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי המגאן סטיישן תגיע לישראל בסוף השנה, גם בגרסת כלאיים נטענת משקע.

מתיחת הפנים לא משנה דרמטית את העיצוב, עם עדכונים קלים בחוץ ובפנים. בין היתר ניתן לזהות פגושים חדשים, סבכה קדמית תחתונה בעיצוב חדש ופתחי אוורור צדדיים שונים מלפנים. יחידות התאורה הקדמיות יהיו מעתה מסוג לד מלא בכל רמות הגימור, בעוד מאחור יש גרפיקה שונה ליחידות התאורה וגם מאותתי לד דינמיים. חישוקים קלים בעיצוב חדש ("16 או "18) משלימים את העדכון יחד עם שלושה גווני מרכב חדשים (נחושת ושני גווני אפור).

בתא הנוסעים רנו מציעה מסך מולטימדיה גדול-עוד-יותר, הפעם "9.3 בניצב. הוא יכלל ברמות הגימור הגבוהות בעוד הבסיסיות יציעו מסך "7 רגיל. כל גרסאות המולטימדיה כוללות כעת תאימות לקאפליי ואנדרואיד אוטו. חידוש נוסף נמצא בלוח המחוונים - שם גרסאות בכירות יקבלו מסך "10.2 במקום מחוונים פיזיים, כולל תצוגת ניווט מורחבת.

רנו מגאן כלאיים נטענת משקע - בישראל השנה
צילום: רנו

גם בתחום הבטיחות המגאן משדרגת, כאשר בקרת השיוט האדפטיבית תציע יכולת נסיעה אוטונומית ברמה 2 - כולל שמירה על מרכז הנתיב בפקקים בכביש בינעירוני. למעשה מדובר במערכת המסוגלת לנסוע "לבד" לפרקי זמן קצרים, אך תצריך עדיין מעורבות נהג בהיגוי. במידה ועצירה מלאה אורכת יותר משלוש שניות, חזרה לתנועה תחייב לחיצה רגעית של הנהג על המצערת.

לצד זאת המגאן תשווק בחלק מרמות הגימור עם התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת הירדמות, התרעת רכב בשטח מת ועוד. מפרט אבזור הבטיחות לישראל עדיין לא פורסם.

רנו מגאן כלאיים נטענת משקע - בישראל השנה
צילום: רנו

המגאן תציע גם מצבי נהיגה בחלק מהגרסאות (חסכון, נוחות, ספורט ומותאם אישית) - ביניהן ניתן לעבור בלחיצת כפתור ובכך לשנות את תגובת ההיגוי, המנוע, כיול המתלים ואפילו גוון תאורת האווירה. מלבד זאת בוצעו שינויים מינוריים לעיצוב, עם הבטחה של רנו לאיכות משופרת ותחושה מהודרת מבעבר.

רנו מגאן כלאיים נטענת משקע - בישראל השנה
צילום: רנו

חידוש משמעותי יותר תמצאו במבחר המנועים, שם המגאן תציע לראשונה בתולדותיה גרסת כלאיים נטענת משקע (PHEV). זו נקראת "E-TECH" ומציעה מנוע 1.6 ליטר בנזין ושני מנועים חשמליים, שמפיקים יחד 160 כ"ס (מפרט טכני מלא לא פורסם). גרסה זו תעזר במצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 9.8 קילוואט-שעה (קוט"ש) ותוכל לנסוע 50 ק"מ בין טעינות. המהירות המרבית על חשמל - 135 קמ"ש.

רנו מגאן כלאיים נטענת משקע - בישראל השנה
צילום: רנו

לצד הגרסה החדשה יוצעו מנועים מוכרים וחדשים: 1.3 ליטר טורבו-בנזין עם 100, 115, 140 או 160 כ"ס, 1.0 ליטר טורבו-בנזין עם 120 כ"ס ו-1.5 ליטר טורבו-דיזל עם 95 או 115 כ"ס. כל הגרסאות יהיו זמינות עם תיבת שישה הילוכים ידנית. מנועי הבנזין והדיזל החזקים (140 ו-160 כ"ס בנזין ו-115 כ"ס דיזל) יוצעו עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד בתוספת תשלום, מה שאומר גם כי אלו בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להגיע לארץ. לגבי גרסת ה-PHEV עדיין לא ידוע על תוכניות לשיווק בישראל.

רנו מגאן כלאיים נטענת משקע - בישראל השנה
צילום: רנו

בפסגת ההיצע של המגאן תשכון שוב ה-R.S הספורטיבית, עם מנוע 1.8 ליטר מוגדש, 300 כ"ס - 21 כ"ס יותר מה-R.S שהושקה בישראל רק לפני חודשים ספורים. גם המומנט צמח בכשלושה קג"מ ל-42.8, ורנו תציע כאבזור תקני גם מערכת פליטה משודרגת עם אפשרות לשליטה בצליל בהתאם למצב הרוח של הנהג.

רנו מגאן כלאיים נטענת משקע - בישראל השנה
צילום: רנו

בין ה-R.S לדגמים הרגילים, רנו תציע רמת גימור חדשה - R.S ליין, שמחליפה את ה-GT ליין. זו כוללת עיצוב ספורטיבי, חישוקי "17 או "18, מושבים ספורטיביים ועוד עדכונים קלים - אך ללא תוספת כוח.

רנו מגאן כלאיים נטענת משקע - בישראל השנה
צילום: רנו

שיווק המגאן המחודשת יתחיל באירופה בקיץ 2020. מחברת קרסו נמסר כי שיווק הדגם המחודש בישראל יתחיל בסוף השנה, עדיין רק במרכב סטיישן אך גם בגרסת הכלאיים הנטענת משקע. מפרט סופי לישראל ומחירים לא פורסמו.