חברת הסטרטאפ 3DBattery, שפיתחה טכנולוגיה חדשנית לייצור סוללות ליתיום-יון לשוק הרכב החשמלי, הכריזה על גיוס הון בהיקף של 3.5 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קבוצת אלייד החזקות מקבוצת אלייד, שהיא בין השאר הבעלים של צ'מפיון מוטורס, נציגת קבוצת פולקסווגן בישראל. החברה גייסה כשלושה מיליון שקלים מהחממה הטכנולוגית טרה לאב, כחלק מתמיכת תכנית החממות של רשות החדשנות.

חברת 3DBattery הוקמה ב-2017 והיא פועלת ברחובות. הטכנולוגיה שפיתחה החברה משפרת באופן משמעותי את דחיסת האנרגיה, ואמורה לקצר את זמני הטעינה במכוניות חשמליות לכ-15 דקות. שיפור מהירות הטעינה והגדלת טווח הנסיעה הם הגורמים המשפיעים ביותר על קבלתו של הרכב החשמלי והצלחתו בשוק המכוניות.  

טכנולוגיה זו תאפשר, בשלב מתקדם יותר, ייצור סוללות 'מצב מוצק' (Solid State), בהן הנוזל האלקטרוליטי מוחלף בחומר צפוף בהרבה, דבר המשפר באופן משמעותי ביותר את יכולת הסוללה ביחס למשקל (כ-50% יותר מאשר בסוללות ליתיום-יון המתקדמות ביותר). בנוסף, לסוללות אלה אין פוטנציאל ההתלקחות שיש לסוללות ליתיום-יון. 

הגיוס יאפשר את המשך פיתוח הסוללות, פתיחת קו ייצור ראשוני בישראל וגיוס עובדים חדשים.

ארז שרייבר, מנכ"ל ומייסד החברה, מאמין כי "שוק העתיד בתחום הסוללות עתיד להגיע להיקף מכירות של 100 מיליארד דולר בשנת 2030".

3DBattery גייסה 3.5 מיליון דולר
צילום: 3DB