כבר זמן רב שאנו שומעים כי במרצדס ישראל שואפים לחדש את יבוא המותג סמארט. שני הדגמים של היצרנית, סמארט פורטו (ForTwo) וגם סמארט פורפור (FourFour), מוצעים מאז 2017 בעיקר עם הנעה חשמלית. המותג שהיה בבעלות דיימלר, עבר ב-2019 לשותפות שלה עם ג'ילי הסינית.

השאיפה של אנשי כלמוביל לייבא סמארט נתקלת, לפחות בשלב זה, בעיכובים מצד היצרן המתקשה לעמוד בביקושים. כתוצאה מכך החליטו אנשי היבואנית לפעול בדרך מקורית. 

במסגרת פעילות הטרייד-אין של תחום היוקרה בכלמוביל, החל היבואן לאחרונה בשיווק סמארט פורטו הקטנה במסגרת פעילות של יבואן זעיר. מדובר בפתרון מאוד לא שגרתי המוגבל מאוד בכמויות, 20 לשנה, אך זה אמור לענות לביקוש שנוצר למכונית הקטנה והמיוחדת הזו שאינה מוצעת בישראל כבר זמן רב. כלמוביל מתכוונת לחדש את היבוא הרשמי, ומקווה כי הדבר יתרחש כבר ב-2021.  

סמארט חוזרת לארץ, בינתיים בדלת האחורית
צילום: סמארט

בכלמוביל יציעו את סמארט הדו-מושבית הן ברישום של רכב חדש, הן כרכב חדש עם "אפס קילומטרים", הן כמכוניות כמעט חדשות, ובמסגרת זאת גם עם מנועי בנזין.

המחירים ינועו בין 125,000 ל-130,000 שקלים לפורטו החשמלי. 

לסמארט החשמלית מנוע המייצר 82 כ"ס (60 ק"ו), וזה מסדר לה האצה של 11.6 שניות ל-100 קמ"ש. סוללות 17.2 קוט"ש מעניקות לה טווח של 135 ק"מ לפי תקן WLTP.

סמארט חוזרת לארץ, בינתיים בדלת האחורית
צילום: סמארט