סובארו חשפה תמונות ופרטים ראשונים של רכב הפנאי החשמלי החדש שלה אשר יכונה "סולטרה". דגם זה הוא הרכב החשמלי הראשון של היצרנית הקטנה מיפן, וזה ייוצר, כמובן, עם הנעה כפולה.

מפתחים ביחד
הודעתה של סובארו מגיעה קצת יותר מארבעה חודשים לאחר שטויוטה חשפה את bZ4X קונספט, קדימון לגרסת הייצור של רכב זה אשר מפותח יחדיו עם סובארו. היצרניות היפניות פועלות כאן בשיתוף פעולה באופן המוכר לנו מדגמי הספורט BRZ ו-GT 86: פיתוח משותף שאמור להניב גם כאן שני כלי רכב דומים מאוד בהופעה. 

סובארו סולטרה 2022 החשמלי החדש: הצצה ראשונה
צילום: סובארו

ואכן, בסובארו טרם חשפו את סולטרה במלואו, אך מהתמונות עולה כי הוא דומה מאוד בהופעתו החיצונית לאחיו מבית טויוטה. בפרופיל ובחלק האחורי אנו רואים דמיון עד כדי זהות ל-bZ, אך סביר להניח שהחזית תהיה יותר תואמת למקובל בקרב דגמי סובארו.

סביבת הנהג כמעט זהה לזו של bZ, וכוללת מסך מולטימדיה גדול במרכז הקונסולה, קונסולה מרכזית רחבה, לוח מחוונים מרוחק מגלגל ההגה ועוד. נציין כאן כי לפחות בשלב זה בסובארו לא מפרטים אם יציעו גם את סולטרה עם גלגל הגה קטום בדומה ל-bZ.

סובארו סולטרה 2022 החשמלי החדש: הצצה ראשונה
צילום: סובארו

הבסיס, השם
טויוטה סיפקה את עיקר הידע לפיתוח הפלטפורמה החשמלית החדשה (e-TNGA), וזו תשמש מגוון רחב של כלי רכב חשמליים בקבוצה. בסובארו מכנים את הפלטפורמה תחת השם הכללי "e-Subaru Global Platform" (בקיצור: e-SGP) ומציינים כי זו תשמש את כל כלי הרכב החשמליים שלהם המצוידים בסוללות; גם לדגמים חשמליים שמקור האנרגיה שלהם הוא תא-דלק מימני, סוללה לאגירת האנרגיה (אבל קטנה), כך שיש מצב שמדובר בבסיס למקור אנרגיה זה. בסובארו מציינים את המומחיות של טויוטה בעניין חשמול כלי הרכב, אך מדגישים כי תכנון וכיול מערכת ההנעה הכפולה בוצעו על ידה.

סובארו סולטרה 2022 החשמלי החדש: הצצה ראשונה
צילום: סובארו

השם סולטרה הוא שילב של המילים הלטיניות 'סול' (SOL) ו'טרה' (TERRA), שמש ואדמה בהתאמה; השם נבחר כדרך להפגין הערכה ל"אמא טבע", כך סובארו.

סובארו סולטרה החדש צפוי להגיע לשווקים כבר במחצית שנת 2022.

סובארו סולטרה 2022 החשמלי החדש: הצצה ראשונה
צילום: סובארו