ניהול טכני הוא אחד המקצועות החשובים בתחום הרכב, והוא מאפשר לרבים העוסקים במכונאות רכב להגיע אליו מלמטה, מרצפת המוסך. עבור המוצלחים שבמכונאים, המאבחנים או יועצי השירות, תפקיד זה של ניהול טכני של מרכזי שירות, מעניק אופק מקצועי ומתגמל ברמה גבוהה ביותר. גם בתפקיד זה בולטת העובדה שענף הרכב הוא אחד המפרגנים בכל הנוגע לקידום אישי.

אז גם אם אתם מתחילים מלמטה ולא ניגשים ישירות למכרז על משרה שכזאת, תמיד ראוי להפגין נחישות, התמדה ולהיות סבלניים. 

מנהל טכני במרכזי שירות - כל מה שרציתם לדעת
צילום: יח"צ

סדר, בקטנה
בכל מרכז שירות יש מגוון תפקידים – מכונאים, מאבחנים, טכנאים בשלל מקצועות, יועצי שירות. תפקיד חשוב ביותר הוא זה של המנהל הטכני, האמון על פתרונן של הבעיות המורכבות יותר; המנהלים הטכניים הם האוטוריטה המקצועית במרכז השירות.

יותר מזה, מנהל טכני אחראי על בקרת האיכות, אופי הטיפול, הוא זה שנותן את ההנחיות הטכניות, והוא זה שהדוחות שלו מסכמים את יום העבודה ומוגשים לדרגים מעל. 

מנהל טכני במרכזי שירות - כל מה שרציתם לדעת
צילום: שרתון

אופי העבודה משתנה, ובמקומות מסוימים מנהל טכני יידרש לעבוד גם מחוץ למרכז השירות, דהיינו בשטח. כחלק מעבודתו, מנהל טכני גם אחראי לחנוך עובדים חדשים, ללמוד וללמד חומר חדש, לרענן את הקיים אצל עובדים ותיקים.

מנהל טכני במרכזי שירות - כל מה שרציתם לדעת
צילום: אילן ספירא

יתרונות לתפקיד
בעלי מקצוע בתחום מאבחני תקלות, דיאגנוסטיקה או מכונאות הם מועמדים טובים מאוד לתפקיד זה. כמובן שבעלי תעודת הנדסאי או מוסמכים לניהול מוסך ייהנו מיתרון. שליטה בשפה האנגלית ובעבודה ממחושבת הן חובה. 

התפקיד מתאים לאלה שניחנו במשמעת עצמית, תודעת שירות גבוהה ובעיקר יכולת ניהול עובדים ועבודה בצוות. 

*הכתבה נכתבה בלשון זכר, והיא פונה באופן שווה גם לנשים

חושבים על עבודה ותעסוקה בתחום מקצועות הרכב? באתר www.autojob.co.il תוכלו למצוא פרטים בנוגע לקורסים והשתלמויות וכן משרות פתוחות אצל יבואני הרכב השונים.


מנהל טכני במרכזי שירות - כל מה שרציתם לדעת
צילום: עזרא רפאל