ב-2017 קיה הפתיעה את עולם הרכב כשהביאה לייצור מכונית מאוד לא שגרתית עבורה – סדאן גדולה וספורטיבית עם הנעה אחורית ויומרות גדולות. זמן קצר לאחר מכן הגיעו מבחני הדרכים והביקורות הנלהבות ונראה היה שהסטינגר פתחה עידן חדש עבור היצרנית הקוריאנית, שהייתה מזוהה בעיקר עם מכוניות עממיות ויעילות.

אבל ביקורות לחוד ומכירות לחוד – ולמרות שהסטינגר בפירוש הרשימה, הקהל כמו תמיד העדיף לשלם יותר על איכות המותג ולא על איכות המוצר. מכוניות הסלון הספורטיביות של המותגים העממיים באירופה נעלמו מזמן, מסיבות אלה בדיוק.

יתרונה של הסטינגר היה בכך שלא נבנתה עבור אירופה אלא בעיקר לשווקי המזרח וצפון אמריקה – ועבור קיה מכירות לא היו המניע העיקרי אלא שיפור הדימוי. אולם כאשר בארה"ב, שוק היעד העיקרי, נמסרו עד כה ב-2022 פחות מחצי מכמות הסטינגרים שנמסרו בשנה הקודמת (כ-13,500 יחידות) – ברור שאי אפשר להתעלם לגמרי מנתוני המכירות.

קיה סטינגר – הסוף?
צילום: קיה

כעת, לאחר שנים של שמועות על מותה המתקרב של קיה סטינגר, מגיעים דיווחים יותר מבוססים שהשאלטר ירד על פס הייצור של הסטינגר באפריל 2023, ושהיא תפנה את מקומה ברוח הזמן לדגמים מחושמלים. בכירים בקיה אף טענו שה-EV6 GT הכוחנית תמשיך את דרכה כמקדמת תדמית. לנו זה נראה כמו זמן מצוין להתחיל לחפש מציאות בשוק המשומשות.
 
קיה סטינגר – הסוף?
צילום: קיה