תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית רכבי שטח יוקרה׳ הוא – לנד רובר דיפנדר.

עולם השטח רווי בכלים איקוניים של ממש, ואפשר להבין מדוע: רכבי השטח ה״אמיתיים״ מאפשרים לחצות מקומות בשטח בהם רכב ״רגיל״ או אפילו רכב פנאי לא יעזו לחלום להניח גלגל. ההבטחה להרפתקה שרק עומדת לבוא מציתה את הדמיון של הנהגים. 

לנד רובר דיפנדר – אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט רכבי שטח יוקרה
צילום: אוהד אלגוב

אחד מהכלים הבולטים ביותר בסגמנט הוא לא אחר מאשר לנד רובר דיפנדר, רכב השטח הבריטי אשר הוצג לראשונה באמצע המאה שעברה ושווק פחות או יותר ללא שינויים משמעותיים מאז ואד לשנות ה-2000. דור חדש הגיע לישראל בשנת 2021, ובעידן הנוכחי היה ניתן לחשוב שבלנד רובר יוותרו על השטח ויצעדו אל מחוזות הפנאי ה״רך״ כמו שעושות יצרניות רבות אחרות – וכמה אנו שמחים שזה לא המקרה כאן. 

לנד רובר דיפנדר החדש מבוסס על שלדה אחודה, לראשונה בתולדות הדגם שעד היום התבסס על שלדת סולם חסונה. המעבר לסוג שלדה זו אפשר ללנד רובר לשדרג את איכות החיים שמציע הדגם במגוון תחומים: נוחות הנסיעה, בידוד הרעשים, תכנון יעיל יותר לפנים, שילוב מערכות בטיחות ונוחות חדשות שלא נראו בדגם בעבר.

לנד רובר דיפנדר – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: אוהד אלגוב

ואכן התוצאה בפועל מרשימה כמובטח. נוחות הנסיעה למשל טובה באופן שקשה להסביר וכנראה צריך פשוט לחוות בעצמכם, בוודאי כאשר זוכרים שמדובר ברכב שטח ולא במכונית פאר. על כך מוסיף הדיפנדר בידוד רעשים ברמה נאותה ליצירת רכב שמאוד נעים לכסות עימו מרחקים. הצד השני של המטבע הוא התנהגות הכביש – כמובן שלא מדובר פה במכונית ספורט קלילה, אך במונחי רכבי שטח הדיפנדר מתנהל באופן ראוי בכביש וטוב לאין שיעור מהדור הקודם.

גם סביבת הנהג מציגה קפיצה אדירה קדימה. העיצוב עדכני, הנדסת האנוש טובה והמרחב מלפנים מצוין. ומה לגבי הנוסעים מאחור? זה תלוי באיזה דיפנדר תחברו מפני שהדגם מוצע בלא פחות משלושה אורכי מרכב. 90 הקצר, 110 הבינוני עם מקום לעד שבעה נוסעים או 130 עם מקום לשמונה נוסעים ותא מטען גדול מזה של 110 לטובת אותם טיולי שטח ארוכים.

לנד רובר דיפנדר – אוטו השנה של ישראל 2024 סביבת נהג
צילום: אוהד אלגוב

גם היצע יחידות ההנעה מרשים וכולל מגוון רחב של מנועי דיזל ובנזין בנפחים והספקים שונים מ-200 כ״ס ועד 404 כ״ס לגרסה ההיברידית-נטענת הבכירה. זו האחרונה מוסיפה לדגם רמה חדשה של ביצועים לצד חסכון גדול מאוד בעלויות התפעול בנהיגה יום-יומית. ועוד לא דיברנו על גרסת ׳אוקטה׳ העתידית שתוצג בקרוב.

כל התכונות האלה לא באות על חשבון יכולת השטח שנותרה מצוינת ובקו הראשון עם רכבי השטח הטובים בעולם. המעבר לשלדה אחודה חייב מעבר למתלים נפרדים, אך בזכות מערך אדפטיבי חכם וחיבור לבקרות השטח המתקדמות של היצרנית מתקבל רכב שמסוגל לחצות כמעט כל מכשול. וכן, אם גם לכם הדיפנדר נשמע קצת רכב שטח שמציע את כל היתרונות בלי החסרונות של רכב מסוגו זה כי הוא ממש בכיוון לשם.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, לנד רובר דיפנדר הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט רכבי שטח יוקרה׳.

לנד רובר דיפנדר – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: אוהד אלגוב