תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית מכוניות סלון׳ היא – מרצדס EQE.


מרצדס היא מיצרניות הרכב המסורתיות שלקחו את התחום החשמלי ברצינות, אולי היצרנית הבולטת ביותר בתחום, בוודאי בקרב מותגי היוקרה. ליצרנית הרכב מגרמניה היצע דגמים חשמליים גדול ומגוון – וביניהם ישנה גם מרצדס EQE, המכונית לכבודה התכנסנו כאן היום.

מרצדס EQE – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: אלי שאולי

מרצדס EQE נחשפה לראשונה בשנת 2021 על בסיס הפלטפורמה החשמלית העדכנית והמתקדמת של היצרנית (EVA). על פלטפורמה זו ״יושבות״ כל החשמליות המתקדמות של היצרנית, כולל מכונית הפאר מרצדס EQS אשר ״תרמה״ טכנולוגיות ומכלולים ל-EQE, וזה מורגש. 

ראשית ישנו העיצוב, מעבר לאיך שהוא נראה אנחנו מדברים על מה שהוא עושה. במרצדס מדווחים כי השקיעו רבות בעיצוב המכונית לטובת יצירת מבנה יעיל ואווירודינמי עד כמה שניתן, ובכך מוסברת צורת ה״טיפה״ הייחודית של EQE. התוצאה היא נתון גרר שעומד על 0.22 cd בלבד, נתון מצוין.

אותה יעילות גבוהה מסייעת לשיפור טווח הנסיעה שהוא מהטובים בסגמנט, ובכלל. בהתאם לגרסה ולרמת הגימור, מרצדס EQE מסוגלת לכסות מעל ל-630 ק״מ בין טעינות לפי תקן WLTP. כמובן, בתנאי אמת הטווח נמוך יותר אך גם במבחן הדרכים המאומץ שלנו קיבלנו נתון של מעל ל-460 ק״מ בין טעינות – נתון פנטסטי בהתחשב בעומס המבחן. בנסיעה מתונה ו״רגילה״ יותר ניתן לחצות בקלות את קו ה-500 ק״מ.

מרצדס EQE – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: אלי שאולי

ואז ישנו תא הנוסעים המרשים של המכונית הזו. הוא מעוצב לפי הקו החדש והעדכני ביותר של היצרנית הכולל משטח אחיד ברוחב של 141 ס״מ (אופציה) בתוכו משולבים לוח המחוונים, מערכת המולטימדיה המתקדמת ומסך נוסף מול הנוסע. התוצאה מרשימה באופן שקשה לתאר וצריך לחוות פנים אל פנים.

מעבר לכך מדובר פשוט במכונית סלון טובה – הביצועים מצוינים, נוחות הנסיעה גבוהה, בידוד הרעשים מוצלח והתנהגות הכביש משובחת. לכך מוסיפה EQE איכות חומרים גבוהה, מערכת שמע מצוינת ותפעול נוח יחסית למקובל כיום ועוד.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, מרצדס EQE הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט מכוניות סלון׳.

מרצדס EQE – אוטו השנה של ישראל 2024 סביבת נהג
צילום: אלי שאולי