תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית מסחריות קלות׳ הוא – סיטרואן ברלינגו.

זה כבר הופך לעניין קבוע – סיטרואן ברלינגו מוכרז על ידינו בפעם הרביעית ברציפות כ׳אוטו השנה בסגמנט המסחריות הקלות׳. כל מי שקצת מכיר את התחום לא אמור להיות מופתע שכן ברלינגו הוא הדגם הדומיננטי ביותר בסגמנט בשוק הישראלי, אולם גם באירופה מדובר בדגם בולט במיוחד.

סיטרואן ברלינגו – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: יואל פלרמן

למעשה, ברלינגו על שמותיו השונים היווה בשנת 2023 למעלה מ-93% מהכלים בסגמנט. עיקר המסירות היו של סיטרואן ברלינגו עצמו אשר תפס לעצמו לא פחות מ-63% מהסגמנט בשנה זו. השאר חולקו בין גרסאות הדגם המשווקות על ידי מותגים אחרים: טויוטה סיטי, אופל קומבו ופיאט דובלו.

ובכל זאת, לברלינגו מגיעות כמה נקודות על מקוריות שכן הברלינגו המקורי אשר הוצג בשנת 1996 היה הראשון במבנה אשר הגדיר את הקטגוריה הזו מחדש לשנים קדימה (עד היום למעשה). ברלינגו של אז הוצג על בסיס פלטפורמת פיג׳ו 306 והיה הראשון להציג מסחרית קלה עם מרכב אחוד וחלל משותף וגמיש לנוסעים ולמטען. ההצלחה אז הייתה גדולה, והמתחרים רשמו את המתכון ועדכנו את דגמיהם בהתאם.

הדור הנוכחי הוא השלישי בשושלת והניסיון הרב שצברה היצרנית עם כלים מסוג זה בולט מאוד. זה רכב ש״מבין״ מה נדרש ממנו. הכניסה והיציאה נוחות מאוד בזכות מבנה דלת רחבה וגובה טובה למושב, ולא צריך יותר מיום עבודה אחד עם כמה תחנות כדי להבין את החשיבות של הדבר. מושב הנהג נוח מאוד גם בנסיעות ארוכות, שדה הראיה מצוין, יש המון תאי אחסון והמרחב טוב. זה רכב שנעים להעביר בו שעות עבודה ארוכות, ניכר שחשבו על הנהג.

סיטרואן ברלינגו – אוטו השנה של ישראל 2024 תא מטען
צילום: יואל פלרמן

בכלל, אם אמרנו נעים, נציין כי התחושה לעיתים מזכירה את זו המתקבלת ברכבי פנאי שונים. תנוחת הנהיגה גבוהה, המתגים והמראה מוכרים מדגמיה יצרנית וכל עוד לא תסתכלו לאחור תתקשו להאמין שמדובר ברכב מסחרי. על כך הברלינגו מוסיף נוחות נסיעה טובה מאוד בחלק הקדמי, בוודאי ביחס לדגמים בסגמנט אך גם באופן כללי הוא מפתיע לטובה.

גם היצע יחידות ההנעה תואם את צרכי השוק באופן מיטבי. בבסיס ישנו מנוע דיזל מוכר בנפח 1.5 ל׳ המפיק 100 כ״ס בגרסת הכניסה או 130 כ״ס בגרסה הבכירה. התיבה היא ידנית עם שישה הילוכים או אוטומטית עם שמונה הילוכים. בכל המקרים מדובר במנוע מעודן מהמקובל בתחום המסוגל לצריכת דלק חסכונית למדי.

סיטרואן ברלינגו – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: יואל פלרמן

ישנה גם גרסה כל חשמלית המשלבת בין מנוע יחיד המפיק 136 כ״ס לסוללת 50 קוט״ש המאפשרים טווח נסיעה של יותר מ-250 ק״מ גם בתנאים מכבידים. בעומס קל יותר ניתן להגיע לטווח גבוה אף יותר. גרסה זו מציעה פוטנציאל חיסכון גדול בזכות עלות הנסיעה הנמוכה על חשמל. 

אל התכונות האלה מצטרפות נוספות כמו עיצוב חיצוני חביב ביותר, מרחב נאה ליושבים מאחור בגרת 5 המקומות, אופציה לגרסת 7 מקומות ארוכה יותר המציעה גם תא מטען נדיב אף יותר ועוד.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, סיטרואן ברלינגו הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט  מסחריות קלות׳.

סיטרואן ברלינגו – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: יואל פלרמן