חטיבת הפרטיות/נוסעים של פולקסווגן חשפה את יורש טיגואן אולספייס, טאירון, המבוסס על רצפה מודולארית מעודכנת, ה-MQB אבולושן אותה חולק עם הקודיאק החדש ורכבי Cupra האחרונים. כפי שהיה טיגואן אולספייס, מדובר ברכב פנאי נינוח המוקדש למשפחה גדולה בת שבע נפשות עם פתרונות נשיאה ומערכות הגנה היקפיות.  

בדומה לאולספיייס, שנגזר מהדור הקודם ב-2021, לפנינו ניצב רכב פנאי ארוך וחדשני, רחב ופונקציונלי שיכול להכיל עד שבעה נוסעים בסידור של חמישה מבוגרים+שני ילדים, אך יחד עם זאת בעל תא מטען גדול ושימושי: 885 ליטר בגרסת חמישה מושבים (345 ליטרים בשבעה מושבים). 

פולקסווגן טאירון
צילום: יצרן

לא מפתיע, כי החלק הקדמי של טאירון מתכתב ישירות עם הטיגואן החדש וכך גם זנבו. בנוסף לכך, נלקחים גם פנסי Led Matrix Hd וקורת התאורה המחברת ביניהם שמחדדים את האלמנטים הבולטים שבו. 

הבידול המהותי, לא טמון כמובן בעיצוב אלא בפרופורציות והערכים היבשים שלו. המידות הרשמית הן 4,770 מ"מ לטאירון מול 4,539 מ"מ של הטיגואן 5-מושבים הסטנדרטי. למעשה, טאירון ממוקם בין הטיגואן לטוארג (4,902 מ"מ) וכך גם נכון לגבי שאר הפרמטרים שלו. 

בפנים, טאירון מאורגן בצורה נאה עם הנדסת אנוש ידידותית: לוח מחוונים בגודל 10.25 אינץ', חוגה להעברת הילוכים, בעוד שמערכת המולטימדיה מרוכזת עם תצוגה בגודל 12.9 אינץ', המשולבת עם ממשקי Apple CarPlay Android Auto וניווט מקורי. גרסה בכירה, משדרגת את המסך המרכזי למוניטור מוגדל (15 אינץ'), ובנוסף ברמת הגימור תצוגה עלית וכן העוזרת הקולית Ida עם שילוב בינה מלאכותית, ChatGPT. 

פולקסווגן טאירון סביבת נהג
צילום: יצרן

שורת המושבים השנייה מתכווננת ומתקפלת כדי להיטיב עם מרווחי הרגליים/שטח האחסנה, ומציעה מקום רב לנוסעים וגמישות רבה יותר מבעבר. בתצורת שבעה אנשים, המושבים האחוריים נעים קדימה על מסילות כדי להקל על הגישה לשורה השלישית, המורכבת משני מושבים בודדים המתקפלים לתא המטען כאשר אינם בשימוש, המיועדים כאמור לשני ילדים.

טאירון יהיה זמין עם כמה מנועי בעירה (אין גרסה חשמלית), אולם גולת הכותרת תהיה בגרסת 204 או 272 כ"ס היברידית פלאג-אין, עם סוללה של 25.7 קווט"ש התומכת בטעינה מהירה של עד 50 קילוואט ומרחק נסיעה של כ-100 קילומטרים במחזור WLTP. מנוע זה, מחובר אל תיבת הילוכים דו-מצמדית 6-מהירויות. 

חשיפה רשמית: פולקסווגן טאירון
צילום: יצרן

בהנעה מיקרו היברידית לעומת זאת, טאירון מצויד במנוע 1.5 ל' 150 כ"ס, ולצידו בחירה בין 2.0 ל' דיזל או בנזין בהספק של 150 עד 265 כ"ס בהתאמה. המנועים בקומה הראשונה של רמות המחיר מוצמדים אל תיבת הילוכים דו מצמדית 7-מהירויות עם הנעה לכל הגלגלים בטכנולוגיית 4Motion, למעט במקרה של דגם הדיזל הבסיסי המשודך להנעה קדמית. 

חשיפה רשמית: פולקסווגן טאירון
צילום: יצרן

כנהוג ברכבי הקונצרן, מערכת DCC Pro עם כיוונון בולם זעזועים אדפטיבי מאפשרת להתאים את כיול המכונית בזמן נהיגה, עם הבחנה בין מצב נוחות לנהיגה נמרצת/ספורטיבית דרך בקרת Vehicle Dynamics Manager, שיפור שהתאפשר בין היתר בזכות הפלטפורמה החדשה.  

טאירון יושק באירופה במהלך חודש נובמבר במחיר התחלתי של 45 אלף יורו. לישראל יגיע בשנה הבאה. 

חשיפה רשמית: פולקסווגן טאירון
צילום: יצרן