כיום, כאשר המצב הכלכלי של רבים אינו מזהיר, לא פשוט למצוא רכב שיספק את הצרכים החשובים ביותר במחיר סביר ויחד עם זאת לא יעיק בהוצאות האחזקה. קיבלנו אטראז' משומשת ששימשה קצין בצה"ל וכעת אלדן נתנו לנו אותה AS IS בכדי לבדוק את העסקה.

אז איך עומד במבחן הזמן רכב משומש שמחירו זול, וההוצאות עליו נמוכות – מיצובישי אטראז'?



הצד הכספי של המשוואה
את מיצובישי אטראז' משנת 2015, למשל, ניתן למצוא בשוק היד השנייה במחיר הנע סביב ל-25,000 שקלים. בחברות הליסינג ניתן גם לקבל תנאי מימון ותשלום נוחים בפחות מ-800 שקל לחודש למשך 36 חודשים. וזה סכום שלא רחוק מהמחיר של חופשי-חודשי, שיכול להגיע גם ל-600 שקלים. 

כך שרכישת האטראז' מתאימה לכל כיס.

מיצובישי אטראז' – עלות מול תועלת (משומשת)
צילום: מתוך יוטיוב

אבל רכישת האטראז' מאלדן מעניקה גם אחריות למנוע ולתיבת ההילוכים למשך שלוש שנים, ואחריות על עשרה מכלולים נוספים במהלך השנה הראשונה. הטבה זאת עושה את הרכישה מושכת אפילו יותר.

גם האחזקה של האטראז' זולה מאוד. מחיר טיפול קטן הוא כ-500 שקלים, מחיר טיפול גדול כ-1000 שקלים, הוצאות הדלק נמוכות ומוניטין האמינות של הרכב גבוה.   

אז איך האוטו?
הקלף החזק של הרכב הזה הוא רמת האבזור הגבוהה שלו. במפרט האבזור של האטראז' חישוקי סגסוגת "16, חיישני תאורה וגשם, כניסה/הנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה, בקרת אקלים, בקרת שיוט.

מיצובישי אטראז' – עלות מול תועלת (משומשת)
צילום: רוני נאק

איכות החומרים בתא הנוסעים לא מרשימה, וגם מפעת הזמן ניתן למצוא קילופים בהגה העור ובמערכת המוטימדיה. מצד שני רמת ההרכבה טובה למדי. האטראז' מרווחת למדי בזכות מרווחי רגליים טובים, היא תארח בכבוד שני מבוגרים, ואין בעיה להרכיב שני מושבי תינוק. תא המטען הבסיסי של האטראז' מפתיע, ולטובה, עם נפח הטענה של 450 ליטרים וגישה נוחה לחלל התא.

ואיך היא על הכביש?
האטראז' מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.2 ליטר, וזה מפיק 80 כ"ס. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה, והשילוב בין השניים בנסיעה עירונית מוצלח ומסדר לאטראז' התנהלות זריזה ונמרצת בעיקר בזכות המשקל הקל של האטראז'. 

מיצובישי אטראז' – עלות מול תועלת (משומשת)
צילום: רוני נאק

בשיוט בין-עירוני האטראז' תספק את הצרכים. עם זאת, בגלל ההספק והתיבה, היכולת תחת עומס – בעקיפות, האצות, נסיעה הררית – בינונית. בנוסף, יחידת ההנעה במצבים כאלה רועשת מאוד. צריכת הדלק היא 13 ק"מ לליטר, ובשיוט בין-עירוני מדובר כבר ב-16-17 ק"מ לליטר אחד. 

נוחות הנסיעה בעיר טובה, ויכולת התמרון בה מצוינת. היכולת הדינמית של האטראז' אינה מתעלה, אבל תספק כל נהיגה רגילה. הנהיגה באטראז' לא דומה לסטנדרטים של מכוניות מודרניות אך למעט הרעש היא בהחלט "עושה את העבודה".

מיצובישי אטראז' – עלות מול תועלת (משומשת)
צילום: רוני נאק

שני משפטים לסיכום
מיצובישי אטראז' יכולה לספק את צרכיו של זוג צעיר, סטודנט, חייל, משפחה הרוצה ברכב שני – ובכלל כל מי שרוצה לקנות רכב יד שנייה בתקציב מוגבל. האטראז' אינה מצטיינת בתחומים כמו ביצועים, אך מעניקה תמורה מעולה בזכות מחיר ותנאי רכישה טובים, אבזור עדכני, חיסכון בדלק ועלויות אחזקה נמוכות, ומוסיפה עליהם מוניטין אמינות מעולים.

מיצובישי אטראז' – עלות מול תועלת (משומשת)
צילום: רוני נאק