רנו קפצ'ור 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
הדור השני של רנו קפצ'ור נחשף לראשונה ביולי 2019. רנו קפצ'ור 2023 החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין (CMF-B) אותה הוא חולק עם הדור העדכני של רנו קליאו.
ביחס לדור הקודם מדובר ברכב גדול יותר – בסיס הגלגלים עומד כעת על 264 ס"מ, אורכו על 423 ס"מ (תוספת של 11 ס"מ), לרוחב נוספו כמעט 2 ס"מ (180 ס"מ סה"כ). גם תא המטען גדל ונע בין 422 ל-536 ל' בהתאם למיקום המושבים האחוריים המתכווננים.
קפצ'ור החדש מאמץ את קו העיצוב העדכני של רנו, כולל יחידות התאורה המרשימות מלפנים בעלות פנסי לד בצורת C. קפצ'ור מוצע במגוון רחב של צבעי מרכב ואפשרות לצביעה דו-גוונית (גג בצבע כתום, אפור, לבן או שחור).
היצע המנועים בעולם רחב ומתחיל ב-1.0 ל' (100 כ"ס) מוגדש בצד הבנזין וב-1.5 ל' (95 או 115 כ"ס) בצד הדיזל ועד ליחידת כוח היברידית ייחודית. לזו מנוע בנזין אטמוספרי (1.6 ל') ומנוע חשמלי להספק משולב של 143 כ"ס המשודכים לתיבה ללא מצמדים או ממיר מומנט בה ארבעה הילוכים מוצמדים למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי.
בישראל מוצעת הגרסה ההיברידית וגרסה היברידית-מתונה עם מנוע 1.3 ל' טורבו המפיק 140 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה.
השיווק בישראל של רנו קפצ'ור החדש החל בדצמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
הדור החדש גדול מקודמו ומאמץ את הקו העדכני של רנו. הוא אלגנטי, הקווים מדויקים ויחידות התאורה הנאות בצורת C מלפנים ומאחור מוסיפות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג היא אחת הנאות ומהרשימות בסגמנט. העיצוב מודרני, שילובי הצבעים נאים וצג המולטימדיה הגדול ואנכי מוסיף לייחוד. איכות החומרים לרוב טובה ומרבית המשטחים רכים ונעימים למגע. הקונסולה הצפה עליה מונח בורר ההילוכים האלגנטי נאה ושימושית בזכות מספר תאי אחסון, אך היא מעט חודרת למרחב של הנוסע.
הנדסת האנוש מעט מסורבלת ונדרשת עקומת לימוד לתפעול הפונקציות השונות. לוח המחוונים הדיגיטלי נאה ומרשים, אך מעט עמוס במידע.
מושב הנהג נוח, אך היינו שמחים לתמיכה טובה יותר לגב התחתון בנסיעות ארוכות. המרחב מלפנים מספק למעט מרווח ראש בינוני.
מאחור המרחב לשני נוסעים טוב למדי. ישנה אפשרות להזיז את המושב קדימה-אחורה על מסילה לשיפור מרווח הרגליים (על חשבון תא המטען). באופן נדיר בקטגוריה ישנם פתחי מיזוג מאחור.
תא המטען גדול למדי בהתאם למצב המושבים (422-536 ל'), עשוי היטב ושימושי למדי (רצפה כפולה).
-
מנוע וביצועים
בגרסת ה-154 כ"ס קפצ'ור מציג ביצועים טובים מאוד תחת עומס – היציאה מהמקום מרשימה והיכולת גבוהה גם בעקיפות ובעליות ארוכות.
פחות אהבנו את אופי הפעולה של מערכת ההנעה – היא לא תמיד רהוטה מספיק בתגובתה. זה בולט דווקא בנהיגה רגועה ונינוחה אז התגובות החדות עשוית להפריע (בחניה, למשל).
צריכת הדלק טובה מאוד, בוודאי ביחס לביצועים – 12.8 ק"מ לליטר במבחן דרכים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מספקת לרוב. בעיר קפצ'ור יתמודד היטב עם שיבושים קטנים, עם שיבושים בינוניים וגדולים פחות. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר נאותה, פחות מרשימה במעבר על שיבושים גדולים או בכביש גלי.
בידוד הרעשים גם הוא איפשהו באמצע – רעשי הכביש מבודדים היטב, אך ישנם לא מעט רעשי רוח בשיוט.
היכולת הדינאמית של קפצ'ור טובה, אם מערכת בקרת היציבות מעט היסטרית. הבלמים לא חדים בתגובתם אך שמרו על היכולת גם בעומס גבוה, למרות בלמי התוף מאחור.
-
תמורה למחיר
מחירו של קפצ'ור תחרותי למדי. בסכום דומה לשל המתחרים הוא מציע מנוע חזק ממרביתם, אבזור נדיב והופעה מושכת.
-
גרסאות ורמות גימור
רנו קפצ'ור 2023 מוצע בישראל בשתי גרסאות – היברידית-מתונה, 1.3 ל', טורבו, 140/158 כ"ס או היברידית מלאה, 1.6 ל', 143 כ"ס – ובשלוש רמות גימור.
לגרסת הטורבו-בנזין ביצועים טובים יותר, להיברידית צריכת דלק עדיפה. בנוסף, להיברידית תא מטען קטן יותר העומד על 326 ל' (114 ל' פחות).
רמת 'אינטנס' כוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "7, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים ועוד.
'אקזקיוטיב' מוסיפה תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "18, ריפוד משולב דמוי עור, גימור פנימי מהודר יותר, תאורת אווירה.
'אדישן 1' מוסיפה בעיקר גג שמש.
-
בטיחות
רנו קפצ'ור 2024 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל ו-74% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.
-
סיכום
מהבולטים בקבוצה.