אינפיניטי, מותג היוקרה של ניסאן, פרסם רישום של קונספט Q80 שלו. דגם התצוגה יוצג בפריז, והוא הצהרה המקדימה אפשרות של ייצור רכב פאר, כזה שימוצב מעל דגם הסלון Q70. הדגם העתידי אמור להתחרות בצמרת דגמי הפאר, אך בניגוד לרובם אין לו מבנה סדאן אלא Fastback: ארבע דלתות וחלק אחורי המשתפל כמו בקופה. מבנה כזה יש לאודי A7, ובהקשר של מכוניות פאר לאסטון מרטין ראפיד ופורשה פאנאמרה.
אינפיניטי התחילה את הקריירה שלה ב-1989, כמו לקסוס, וכמוה הגיעה לאירופה באמצע העשור הקודם. נקודת הייחוס שלה הייתה ב.מ.וו (מרצדס עבור לקסוס), שזה אומר "ספורטיביות", "חיבור לנהג" ועוד כל מיני. בשנתיים האחרונות שינתה אינפיניטי את כינוי הדגמים שלה – וכעת כולם Q (נוסעים) או QX (פנאי) – ושמה דגש רב על עיצוב מפגין-נוכחות וטכנולוגיה. בשעה ש-Q70 – שהייתה M50 – היא מכונית הסלון של החברה (ומכוונת עצמה מול ב.מ.וו 5), דגם פאר עדיין אין – ויותר מרמז עליו קיבלנו כעת.
קונספט חדש בפריז: אינפיניטי Q80, ההשראה
צילום: מנהל
דגם פאר חדש בקנה?

הממדים מספרים על מכונית ארוכה (כמקובל) אבל עם ממד רוחב קיצוני וממד גובה "ספורטיבי": 505 ס"מ אורך, 203 ס"מ רוחב ו-135 ס"מ גובה; בסיס גלגלים נמתח לאורך 310 ס"מ. אינפיניטי לא רק מפרגנת לעצמה – "לוקסוס עילאי", "שגריר ללא פשרות של טכנולוגיות" – אלא יורה גם התחייבות רצינית, ובשוק הזה זה נראה מעניין; הדגם החדש, כך אינפיניטי "יזעזע את הסטטוס קוו".

הערה למגיבים: חסכו מכם ומהקוראים; אינפיניטי (וגם לקסוס) זה לא ניסאן (או טויוטה) עם עור, עץ וסתם סמל. דגמי הנוסעים האלה שונים לחלוטין מדגמי המותגים העממיים בכל דבר, בעיקר ומהיסוד עם רצפת הנעה אחורית ייעודית להם.
עוד על אינפיניטי באתר 'אוטו':