"הגיהנום הירוק", כך מכונה בפי הרבים מי שהפך ברבות השנים לאחד ממסלולי המרוצים הנערצים בעולם – מסלול הנורבורגרינג. לאורך השנים רבים וטובים איבדו את חייהם במסלול המפותל מוקף היערות, וזו הסיבה בגינה "זכה" בכינוי זה. מי שטבע את הכינוי למסלול הוותיק (נבנה ב-1927) היה ג'קי סטיוארט, נהג המרוצים הבריטי. אך למרות הכינוי, מסלול האספלט הארוך והמפותל הזה הוא כנראה הדבר הכי קרוב לגן עדן עבור חובבי ההגה והפניות.
בכל מקרה, זה לא סוד שמסלול הנורבורגרינג סובל מהפסד כספי בשנים האחרונות, ובכל פעם מחדש עולה האפשרות שהוא ייסגר. כבר תקופה ארוכה שבכל שנה זה חוזר על עצמו, וכל שנה מישהו דואג שהוא ימשיך. אין פלא, שכן מסלול זה הפך אמת מידה לביצועי מכוניות ומשמש יצרניות רבות לבחינת מכוניותיהן, ועדיין משמש כמה סדרות מרוצים, כולל מרוץ 24 השעות של נורבורגרינג ואחרים.
הנורבורגרינג נמכר!
צילום: נורבורגרינג,יצרנים
למרות הקשיים, המסלול המפורסם עובר לידיים חדשות
עכשיו, אחרי בשנת 2012 הכריזו על פשיטת רגל, התבשרנו שמסלול הנורבורגרינג נמכר להצעה הגבוהה ביותר – הצעה שעמדה על סך 100 מיליון יורו. אנו מקווים שהמכירה למשקיעים החדשים תביא להפוגה של שנה-שנתיים (או יותר...) מדיווחים על סגירתו, ונקווה שלא יהיו שינויים עתידיים במתכונתו. נכון לעכשיו לפחות, לא צפויים כאלה.
הנורבורגרינג נמכר!
צילום: נורבורגרינג,יצרנים
בשלב זה הפעילות תימשך כרגיל
המסלול נמכר לחברת חלקי רכב מגרמניה, והיא תקבל בעלות על כל נכסיו. הבעלות על המסלול תעבור רק בינואר 2015, והוא צפוי להמשיך ולעבוד כרגיל – וזה אומר שהוא ימשיך להיות פתוח גם לקהל הרחב. אז אם תכננתם חופשה עם גיחה למסלול, הסירו דאגה מלבכם – עדיין תוכלו לשכור מכונית, לשלם בכניסה וליהנות מרצף הפיתולים הלא נגמר הזה.

מסביב לרינג עם ניסאן GT-R ניסמו