סובארו WRX STI
אחרי שבחודש שעבר בחרה לנטוש את השם אימפרזה עם הצגת ה-WRX החדשה, סובארו לא הפתיעה אותנו כשהציגה את ה-WRX STI החדשה מבלי שאפילו הזכירה (בכל ההודעה שניסחה לעיתונות) את השם של המשפחתית הצנועה. אבל האימפרזה יכולה להתנחם בכך שהיא נמצאת בחברה טובה – גם ב.מ.וו בחרה להעניק לגרסאות הקופה שלה שם משל עצמן (סדרה 2 ו-4) כדי שלא יקשרו אותן חלילה לבנות המשפחה ה"עממיות" (סדרה 1 ו-3 בהתאמה).

בכל מקרה, ה-STI החדשה חולקת את הבסיס המכאני עם ה-WRX (שבעצמה מבוססת על סובארו אימפרזה כמובן...), והדבר הבולט ביותר הוא החזרה לתצורת הסדאן המסורתית – ללא שום אזכור להאצ'בק שפקדה אותנו בדור הקודם. העיצוב אינו שונה מהותית מגרסת ה-WRX, ונבדל במספר שינויים קטנים (תגי STI, גריל שונה ועוד) וגדולים (כנף אחורית, חישוקים שונים) שמצליחים להעניק לה את מראה ה-STI הקלאסי. עניין שרק מתחזק עם הצבע הכחול והחישוקים הזהובים המזוהים כל-כך עם ה-STI לדורותיה.
אסתי חוזרת: סובארו הציגה את ה-STI החדשה
צילום: מנהל

המנוע, נלקח דווקא מהדור הקודם, ויהיה בתצורת בוקסר, מוגדש טורבו ובנפח 2.5 ליטר. לא זה דבר רע, עם 305 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-40 קג"מ ב-4,000 סל"ד קשה לבוא אליו בתלונות (אגב, ל-WRX מנוע בנפח 2.0 ליטר המפיק 268 כ"ס ו-35.6 קג"מ). הכוח עובר, כמובן, לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית בלבד (!) עם שישה יחסי העברה. בשלב זה סובארו נמנעה מלחשוף את נתוני הביצועים הרשמיים, אך בהתחשב בזה שהדור הקודם סיים את המאוץ הקלאסי ב-5.2 שניות לא נראה לנו שהיא תאכזב מישהו.
אסתי חוזרת: סובארו הציגה את ה-STI החדשה
צילום: מנהל

מעבר להנעה הכפולה, רפליקת הראלי היפנית זכתה למתלים שכוילו במסלול הנורבורגרינג (בין היתר), בלמים מוגדלים (מבית ברמבו), היגוי מהיר יותר ולמערכת ה-DCCD המוכרת מהדור הקודם שתהיה אחראית על חלוקת הכוח בין הצירים (עם עדיפות לזה האחורי) על פי בחירת הנהג. אלו, יחד עם משקל נמוך יותר בהשוואה לדור הקודם (סובארו לא מפרטת בכמה), צמיגים רחבים (245/40R18) וקשיחות מבנית גבוהה יותר אמורים ליצור חוויית נהיגה מהנה ומרגשת, כך סובארו.
אסתי חוזרת: סובארו הציגה את ה-STI החדשה
צילום: מנהל

ה-WRX STI החדשה מוצגת בימים אלה בתערוכת הרכב בדטרויט, וכבר כעת היא מוצעת ללקוחות במהדורת מוגבלת בהיקף של 1,000 מכוניות. הן יוצעו בצבע כחול ייחודי, חישוקים מבית BBS, נגיעות עיצוביות לתא הנוסעים ואי אלו תוספות אבזור שונות.
וכן, כמו שכבר סיפרנו לכם, ה-STI וה-WRX החדשות יגיעו גם אלינו במהלך 2014, במחירים שינועו (ככל הנראה) בין 270,000 שקלים ל-300,000 שקלים.
קצת על תהליך הפיתוח של הדור החדש
הדור החדש כבר הוצג, ובכל זאת - תנו קצת כבוד לדור היוצא