יגואר C-X75
כחצי שנה לאחר שיגואר הציגה לראשונה את ה-C-X75 (תערוכת פריז 2010), הפתיעה היצרנית והכריזה שזו תיכנס לייצור סדרתי. אבל מאז – דממה. כעת היא משמיעה קולה שוב והחדשות, לצערנו, מאכזבות. לפי דיווח של מגזין אוטוקאר (Autocar) הבריטי, ששוחח עם המנהל הגלובאלי של יגואר, אדריאן הולמרק (Hallmark), החליטה היצרנית שלא לייצר את המכונית כפי שכולנו קיווינו.

למי שלא זוכר, מכונית הקונספט המרהיבה הוצגה עם הנעה חשמלית שמשולבת עם מאריכי טווח בדמות צמד טורבינות מתקדמות. גרסת הייצור הייתה אמורה לעשות שימוש במנוע 1.6 ליטר ממכונית פורמולה 1 של וויליאמס לצד שני מנועים חשמליים, עם הספק משולב של 880 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות ומהירות מירבית של למעלה מ-320 קמ"ש. כל זה תוך שהיא מציגה נתון פליטת מזהמים של מכונית מיני – 99 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר בלבד. תג המחיר צפוי היה להיות סביב המיליון ליש"ט, שהן כ-6 מיליון שקלים.
דיווח: יגואר C-X75 לא תיוצר
צילום: מנהל

הסיבה להחלטה נובעת מהתנאים הכלכליים הקשים ששוררים באירופה בימים אלו. המשבר מכה במדינות רבות ורוב היצרניות מרגישות זאת בכיסיהן. לכן הוחלט שאין טעם להשקיע כספים נוספים במכונית עמוסת הטכנולוגיות. "אנחנו מרגישים שיש ביכולתנו לגרום למכונית לעבוד, אבל כשמסתכלים מסביב עושה רושם שזה לא הזמן המתאים למכונית עם תג מחיר מפלצתי שכזה", אומר הולמרק.
ומה לגבי המיליונים הרבים שהושקעו עד כה? לדברי הולמרק הם לא ירדו לטמיון – כאשר לפחות 60% מהטכנולוגיות שפותחו ישמשו את דגמי יגואר בעתיד, בין השאר בתחום הנעות הכלאיים ובתחום האווירודינמיקה.

יגואר תסיים לבנות חמישה אבות-טיפוס שכבר פותחו, ותמכור 3 מכוניות ללקוחות ברי-מזל ומעושרים. מכונית נוספת תשמש את מוזיאון יגואר ואילו האחרונה תשמש את היצרנית להדגמות.
ובכך תיכנס הפצצה הטכנולוגית של יגואר לספרי ההיסטוריה בטרם עת, וחבל.