ב.מ.וו זאגאטו רודסטר
היצרנית הבאוורית המוערכת ב.מ.וו וסדנת העיצוב האיטלקית המוערכת לא פחות זאגאטו, ממשיכות בשיתוף הפעולה ליצירת "גרמניות בניחוח איטלקי". קבלו את ב.מ.וו זאגאטו רודסטר, אחות פתוחה וחתיכה לב.מ.וו זאגאטו קופה שהוצגה לפני כשלושה חודשים.
ההחלטה על המשך שיתוף הפעולה ליצירת גרסת רודסטר למכונית, נלקחה זמן קצר לאחר הצגתה של גרסת הקופה, וזאת לאור התגובות החיוביות למכונית, שהוצגה לראשונה לציבור בתערוכת המכוניות הקלאסיות "וילה ד'אסטה קונקורסו ד'אלגנצה" הנערכת לחופי אגם קומו, איטליה. זה גרם לכך שלצוות המעצבים היה זמן מועט בכדי להשלים את הפרויקט – שישה שבועות בסך הכל לטענתם, וזאת בכדי להספיק ולהציג את המכונית בתערוכת מכוניות הקלאסיות "קונקורס דאלגנס" הנערכת בפבל ביץ', קליפורניה.

האמרה "כל המוסיף גורע" אינה רלוונטית במקרה הנ"ל, היות והתוצאה, כפי שניתן לראות בתמונות, לא פחות ממדהימה. העיצוב המקורי של גרסת הקופה לב.מ.וו זאגאטו; עם החזית האגרסיבית, קווי האורך המשוכים לאחור ואלמנטים ייחודיים כגון גריל הכליות משולב תגי ה-Z, פתחי אוורור שקועים בצידי הגוף, חישוקים בעיצוב מיוחד ועוד, נשארו על כנם. המאפיין הבולט של בית העיצוב האיטלקי, גג הבועות הכפול (Double Bubble), נשאר חלק חשוב מראה המכונית, עת הוא משולב בגג הבד הרך (שב.מ.וו לא פרסמה תמונות שלו, כנראה שומרת "הפתעה" להצגת המכונית בתערוכה עצמה), וממשיך אל אחורי המכונית ליצירת צמד קווים הנמתחים מחזית המכונית עד לאחוריה. זה המקום להזכיר כי ב.מ.וו זנחה זה מכבר את גג הבד במכונית הרודסטר ב.מ.וו Z4, שמוצעת עם גג קשיח מתקפל בלבד, ומהווה את הבסיס לב.מ.וו זאגאטו.
אלמנט עיצובי נוסף שבו מתגאה היצרנית הוא קשתות ההתהפכות (Roll-Bars), עם השראה שקיבלו מעצביו מעולם התעופה (כנפי מטוס). התוצאה (הנאה מאוד לטעמנו) היא זווית הנטויה לפנים ומבנה רחב המשדר עוצמה.
לראות ולחלום 2: ב.מ.וו זאגאטו רודסטר
צילום: מנהל

כמובן שתא הנוסעים מקבל גם הוא נגיעות עיצוב ייחודיות בידי מעצבי זאגאטו. כשבדומה לגרסת הקופה מקבלים המושבים עיטורי Z על המשענות, כאשר את הגוון האדום בתא מחליף גוון חום שתמצאו בדלתות, במושבים, בקשתות ההתהפכות ועוד.
כמו עם גרסת הקופה, ב.מ.וו אינה מפרסמת נתונים מלאים אודות המכונית (או על הקשר שלה למכונית הרודסטר של החברה, ב.מ.וו Z4...), ומסתפקת בהצהרה כי המכונית מוכנה לנסיעה על הכביש הציבורי: "המכונית הזאת אינה עוצבה רק כמכונית פתוחה אלגנטית, אלא כמכונית שרירית ומאוד דינאמית המעניקה חווית נהיגה חזקה", כך נוריהיקו האראדה (Norihiko Harada), ראש צוות המעצבים של המכונית. עוד מוסיפה החברה, כי כמו הזאגאטו קופה, גרסת הרודסטר מוכנה לנהיגה על הכביש הציבורי ומתוכננת לנסיעה במהירות גבוהה.

כאמור, את המכונית המרהיבה תציג ב.מ.וו בתערוכת פבל ביץ', הנערכת היום (19/08), בקליפורניה, ארצות הברית.