ביום ראשון האחרון (ה-12/8) נערך מרוץ פייקס פיק המפורסם, לראשונה על מסלול סלול אספלט לכל אורכו, כך שהיה ברור שהזמנים יהיו טובים מבעבר. המנצח, רייס מילן (Rhys Millen) סיים את הטיפוס בזמן שיא של 9:46.164 דקות כשהוא נוהג על יונדאי ג'נסיס עם 700 כ”ס. מדובר, בשיפור של 6.1 שניות לשיא הקודם של נובוהירו "מונסטר" טאג'ימה (Nobuhiro “Monster” Tajima), ששלט במירוץ ב-7 השנים האחרונות. את המקום השני תפס רומאן דומא (Romain Dumas), שזוהי הפעם הראשונה בה הוא משתתף במרוץ, עם פורשה 911GT3R שקבע זמן של 9:46.181, רק 0.02 שניות אחרי המוביל!
זוכרים את המכונית החשמלית של מיצובישי ואת זו של טויוטה שתכננו להשתתף במרוצים? אם כך, טויוטה קבעה שיא חדש למכונית חשמלית עם 10:15.380, 2:05 דקות שיפור לזמן שנקבע ב-2011. מיצובישי סיימה במקום השני עם זמן איטי ב-15 שניות מהמכונית של טויוטה. בכך שתיהן מראות עד כמה מכונית חשמלית יכולה להיות תחרותית ביחס למנועי בעירה פנימית, בין היתר בשל העובדה כי הן אינן סובלות ממחסור בחמצן ככל שמטפסים במעלה ההר (שיא בגובה 4,300 מטר).
לא כל המתחרים שמחו על המעבר למסלול עשוי אספלט בלבד. לטענתם זה גרם למסלול להיות צר יותר לעומת משטח העפר שהתחרו עליו בשנים קודמות וכתוצאה מכך גם לטכני הרבה יותר (נהגי מרוץ הם באמת אלופי התירוצים). כך או כך גם האחיזה המשופרת שהביא עימו האספלט לא עזרה למספר נהגים לסיים את המרוץ, כפי שג'רמי פולי (Jeremy Foley), שיצא עם פציעות קלות בלבד, הדגים.
למי שעדין לא מכיר את מרוץ פייקס פיק, נזכיר שמדובר במסלול המטפס על הר בגובה 4,300 מטר השוכן בהרי הרוקי'ס שבארצות הברית. במרוצת השנים, סיפקו המרוצים אינספור סצינות נהיגה מרשימות וכפי שכבר ראיתם, גם תאונות מחרידות. בשביל לטעום קצת ממה שהופך את המרוץ למפורסם ופופולרי, מומלץ להעיף מבט על הסרטון שכנראה שמתאר בצורה הטובה ביותר את המרוץ עם הנהג ארי ואטנן (Ari Vatanen) האגדי על ההגה של פיג'ו 405 T16 אגדית לא פחות.