מקלארן F1לאט אבל בטוח מתחילה מק'לארן F1 העתידית לקרום סיבי פחם, קבלר ואלומיניום; השמועות אודות יורשת ל-F1 המיתולוגית – מכונית העל האולטימטיבית בין 1992 ל-1998, עת יוצרה ב-106 עותקים בלבד – הולכות ומתגברות וסביר מאוד להניח שהיורשת עליה כבר עובדים במרץ תושק כבר במהלך 12 החודשים הקרובים. למי ששכח, נזכיר איך נראו הנעליים אליהן צריכה ה-F1 המיועדת להיכנס.
טיף נידל מתרגש ממפגש פסגה בין פרארי אנזו למק'לארן F1. דרך נחמדה להכיר את פאר היצירה
פורמולה 1
מה המשותף בין אריק קלפטון, ראלף לוריין וג'יי לנו? שלושה דברים לפחות: הם עשירים ומפורסמים, הם חולי רכב ידועים ויש בבעלותם מק'לארן F1. במשך פחות משש שנים (1992-98) יצרה סדנת המרוצים הבריטית הנודעת מק'לארן 106 יחידות של ה-F1 – מכונית העל המוחלטת באותה העת, שביצועיה שומרים אותה גבוה בפסגת מכוניות הביצועים אפילו כיום, בדור הבוגאטי ויירון ושות'. מרכב סיבי פחם אולטרא-מתקדם וקל הכולל סידור נדיר של שלושה מושבים (הנהג באמצע ובמגמה לפנים), מנוע ב.מ.וו אימתני (V12, בנפח 6.1 ליטר עם 627 כ"ס) וכפועל יוצא – ביצועי-על; 3.4 שניות ל-100 ו-386 קמ"ש היוו שיא עולם בלתי ניתן לערעור. למעשה, אפילו כיום קשה למצוא אקזוטיקה איטלקית מוכרת מבית פרארי, למבורגיני וכיו"ב המציעה ביצועים דומים. F1 משומשת כיום עוברת ידיים – וזה לא קורה הרבה – בתמורה למיליון יורו לפחות. די בכד להבין באיזו יצירה מדובר.

מעל ל-MP4
עוד הרבה לפני השקת מק'לארן המורשית לכביש העכשווית – ה-MP4 – חיכו חולי הגז והאקזוטיות לממשיכת דרכה של ה-F1, והשמועות אודות היורשת לא פסקו, גם לאחר השקת ה-MP4 המתונה והארצית יותר. עכשיו נראה כי הפנטזיות הופכות אט-אט למציאות, מאחורי הקלעים של מק'לארן. ממה שדלף עד כה – וזה לא הרבה – נראה ששווה היה לחכות. מכונית העל הבאה של מק'לארן – שם הקוד הוא כרגע MP12 – תנסה שוב לדלג היישר אל פסגת הפירמידה, אלא שהפעם היא לא תעשה את זה עם הספקים דמיוניים המנופקים על ידי מנועי-על ברוטאליים קונבנציונאליים, בדומה למתחרות "טבעיות" כמו קוניגסאג, SSC וכמובן בוגאטי ויירון. ה-F1 הבאה תתחרה בדור הבא של מכוניות-העל, דור שמחכה לגרסאות המוכנות לייצור של פורשה 918 ספיידר, ב.מ.וו i8 ויגואר C-X75 – כולן היברידיות, נקיות ואולטרא-מתקדמות מכאנית.
מק'לארן F1 – הקאמבק (וידאו)
צילום: מנהל
ה-MP4-12C, מכונית העל הנוכחית של מק'לארן ממוצבת מול "עממיות" כמו פרארי ולמבורגיני
המרכב ייוצר כולו מסיבי פחם עם שאיפה לרדת ממשקל עצמי של 1,200 ק"ג כך שמנוע ה-V8 מייצור עצמי אותו הכרנו כבר ב-MP4 (בנפח 3.8 ליטר, טווין-טורבו עם 592 כ"ס) יחד עם מנוע חשמלי שיוסיף כ-200 סוסים לשמחה, אמור להספיק בהחלט. מערכת אגירת וניצול אנרגיה של מנוע הבעירה הפנימית (KERS) אמורה לספק את צריכת המנוע החשמלי; הביצועים עליהם מדברים הם בהחלט מרשימים: פחות מ-3.0 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית שתעמוד על "לפחות 390 קמ"ש" כפי שמצוטטים מקורות בתוך מק'לארן.

מראה עיניים
בשלב זה אין שום מידע רשמי או מוצג לגבי המכונית, לבטח שלא לגבי המראה, וגם תצלומי ריגול, כביכול, אינם מגלים שום פרט מהותי. מאותם מקורות "מביני דבר" שחלקם מגיעים מתוך מק'לארן מדווחים במדיה הבריטית על עיצוב עתידני, "רובוטריקי" והרבה יותר דרמטי מעיצובה הנאה והקונבנציונאלי למדי של ה-MP-4.
המחיר הצפוי של יורשת ה-F1 בהחלט דומה למקובל בליגת העל ויעמוד על כ-750,000 יורו, לפי רוב ההשערות. למרות ניסיון לשמר את הגימיק הייחודי שבתצורת 3 המושבים, סיפרו בכירים ממק'לארן למגזין 'CAR' הבריטי שלאחר מספר ניסויים ובדיקות הוחלט לרדת מזה, ולהישאר במבנה הקונבנציונאלי של מקום לשניים; "זה הפך למורכב ומסובך מדי להכניס שלושה נוסעים לקבינה הקטנה שאנו מתכננים" הוסבר.
מק'לארן F1 – הקאמבק (וידאו)
צילום: מנהל
יורשת ה-F1 המיועדת פונה לליגה העליונה ביותר של האקזוטיקה המוטורית
ליגת העל
מק'לארן אינה עוד יצרנית מכוניות על או הגשמת חלומו של חולה רכב עשיר ההופך את חלומו לסיבי פחם, צירים ומנוע. מק'לארן דומה יותר מכל לפרארי, וכמוה נולדה על המסלול. מק'לארן עוסקת לפני הכל במרוצים – ובהצלחה מרובה ובמשך שנים – וכאשר חברה כזו מציעה את כל מה שהיא יודעת ל"כלל הציבור" (המאוד מאוד עשיר, מן הסתם) – זו תהיה ללא ספק יצירה שתרצו לקשט איתה את החנייה שלכם. ככל הנראה שיהיו מספיק כאלו שירצו – וגם יוכלו להרשות אותה לעצמם. וכן, בהחלט ניתן לפתח ציפיות בהמתנה ליורשת ה-F1; סיכוי סביר מאוד שלא נתאכזב.