סיטרואן טוביק
מכונית התצוגה הגדולה של סיטרואן, הטוביק (Tubik), עוררה מבטי פליאה וסקרנות רבים, ולא רק בגלל עיצוב הרטרו שמתכתב באופן ברור עם הטוביק (וה-HY) המקורי. טיירי מטרוז, ראש מחלקת העיצוב של סיטרואן, מתנדב להסביר לנו למה התכוונה יצרנית הרכב הצרפתית.
"מכונית התצוגה הזו מראה שאנחנו מחפשים דרך חדשה לנסוע. יש בשוק מניוואנים שהם נמוכים וקומפקטיים ואינם מרווחים מספיק, ויש את כלי הרכב המסחריים המהודרים שנותרים בעלי אופי מסחרי. אנחנו רוצים להראות שניתן לנסוע עם תשעה נוסעים עם מרחב, טכנולוגיה וחומרים יוקרתיים והרבה מודולאריות.
"אבל המראה גם אומר שאני רוצה לעשות מיניוואן עם אופי חזק, לעומת העיצוב המשעמם של המיניוואנים כיום. אלו קווים ומשטחים פשוטים אבל עם הרבה אופי, ותראה זאת בעתיד בסיטרואן. גם הפרדת הפנסים בין החלק העליון לתחתון תגיע לדגמים סדרתיים", אומר מטרוז. "רכב התצוגה נותן הרבה השראה למכוניות שלנו. אנחנו עובדים על מיניוואן גדול שימוצב מעל ה-C4 פיקאסו, ואתה יכול לדמיין שגרסה מוקטנת של הטוביק יכולה להשפיע גם על הפיקאסו הבא. אנחנו גם עובדים כרגע על מחליף לג'אמפר ולג'אמפי, וגם שם הרכב הזה יכול להשפיע".
סיטרואן טוביק, זה אמיתי?
צילום: מנהל
מה נותן את הקשר בין הרכב הזה ל-H היהסטורי?
"בבסיס זו החזית המאוד אנכית, והפרופורציות. כשהבטת בו מלפנים, ה-H הוותיק תמיד נראה מרובע. בכל מקרה, למרות שאנחנו לא מחפשים רטרו אלא רוצים לשמר את הרוח, זו הדרך שלנו לומר שאנחנו גאים בהיסטוריה".

ה-DS נראה כרגע כמותג של קרוסאוברים. מה עוד צפוי לנו שם?
"הגיע הזמן לעלות למעלה למכוניות גדולות יותר. סין היא השוק השני בגודלו לסיטרואן, ויש לנו שאיפות גדולות שם עם ה-DS. כרגע אנחנו עובדים על שלושה דגמים חדשים לסין ואירופה. אנחנו צריכים גם קו דגמים רגיל ל-DS. ה-DS4 ו-DS5 הביאו משהו מאוד מיוחד, אבל כעת צריך מכוניות מקובלות יותר כמו סדאן גדולה או SUV רגיל. בסדאן נשמור על כמה פרטים מהמטרופוליס, אבל לא על הפרופורציות. אנחנו נראה משהו חדש ממש בקרוב".

דיברתם בזמנו על סדרת מכוניות קטנות ופשוטות ואף הצגתם דגמי תצוגה. מה קורה בחזית הזו?
"אנחנו מתקדמים, וזה כיוון שתפס תנופה בעולם. אנשים רוצים מכוניות פשוטות וטהורות, ואנחנו חוקרים את הדרך הזו ונציג בעתיד דברים מעניינים. זה לא יהיה תת-מותג, אבל המכוניות האלה ישתלבו בהיצע שלנו".