סיטרואן טוביק
סיטרואן תציג בתערוכת פרנקפורט את הטוביק (Tubik), מסחרית תצוגה חדשה עם עיצוב רטרו, שמחזיר לחיים את אחד מכלי הרכב הזכורים ביותר של היצרנית, לפחות באירופה - ה-HY. מי שנודע בתחילה כ"טוב" (Tub) והפך בהמשך לטייפ H ו-HY, היה רכב מסחרי שיוצר על-ידי סיטרואן בין השנים 1939 ל-1941 ומ-1947 עד 1981, האב הרוחני של הבוקסר שנמכר כיום.
סיטרואן מחזירה את המסחרית הקלאסית לחיים
צילום: מנהל
רכב התצוגה ממשיך אותו רק בעיצוב, ומצויד כצפוי בהנעת הכלאיים החדשה של סיטרואן (Hybrid4), שמשלבת בין מנוע טורבו-דיזל קדמי למנוע אחורי. הצרפתים לא מפרסמים נתונים טכניים מעבר לכך. לדברי סיטרואן, המסחרית הגדולה מציעה מקום לתשעה נוסעים, שייהנו משלל אפשרויות לסידור המושבים כולל הפיכתם למיטה גדולה, סיבובם וקיפולם לרצפה. היא עושה זאת בסיוע ממדים חיצוניים נדיבים: אורך של 480 ס"מ, רוחב של 205 ס"מ וגובה של 208 ס"מ. לכניסה אחראיות שתי דלתות, האחת לנהג והשנייה לנוסעים מסוג כנף שחף, הנפתחת למעלה.
סיטרואן מחזירה את המסחרית הקלאסית לחיים
צילום: מנהל
ומה לגבי ייצור? הסיכויים לכך אמנם קטנים מאוד, אך קיימים: פולקסווגן הודיעה לאחרונה על כוונתה לייצר מסחרית רטרו (הבאס המיתולוגי תחת השם "בולי"), ותעשה זאת בגרסה מוקטנת שתתחרה בקיה סול. אם תתקבל באהדה, גם המסחרית של סיטרואן עשויה למצוא עצמה בייצור, אולי במתכונת דומה וקטנה יותר מרכב התצוגה.