יונדאי אלנטרה כחדשה ומעודכנת עבור השוק הסינילא מזמן סיפרנו לכם על הכוונה של קונצרן PSA להחיות את המותג סימקה, מתוך מטרה להציע מותג עממי וזול; לנגד עיני קברניטי יצרנית הרכב הצרפתייה (פיג'ו וסיטרואן) עמדה ללא ספק הצלחת מותגים כמו סקודה בצל פולקסווגן או דאצ'ה עבור רנו המציעות כל אחת מותג זול ועממי – שמיוצר ברובו בשווקים בהם עלות הייצור נמוכה יותר – אך נהנה מפלטפורמות, מנועים, בקרות ייצור והנהלה של חברת האם המוכרת והמצליחה.
עתה הודיעה הנהלת יונדאי על הכוונה להציע מותג משלה, ייחודי עבור השוק הסיני ההולך וגדל. כוונה זו מסתדרת היטב עם הצהרות קברניטי הקונצרן לגבי תוכניותיהם עבור חברה בת אחרת – קיה, להפוך אותה למותג צעיר, שובב וחדשני ביחס ליונדאי (כפי שרמז לאחרונה נשיא קיה אירופה בראיון לעיתון בריטי).
יונדאי אינה לבדה בעניין שכן יצרניות הרכב השונות כבר בצעו מהלכים דומים. כבר לפני כשנתיים הונדה המציאה את מותג 'לי-ניאן' כשהנציגה האחרונה ליצור מותג חדש לשוק הסיני היא ג'נרל מוטורס עם ה'באוג'ון'. אגב, זו האחרונה כבר החלה לייצר את שברולט קרוז תחת המותג החדש בשם באוג'ן 630.
נשיא בייג'ינג אוטו (Beijing Auto) – קסו הא יי – הודיע לא מכבר על הסכם שיתוף פעולה שנחתם בין יונדאי לחברתו בדבר פיתוח וייצור משותפים של מותג זול שיישא את השם יונדאי וימוקם מתחת ליונדאי וקיה. פרטים רבים נוספים לא נמסרו, אך מדובר ככל הנראה במותג נפרד שיתחיל את הקריירה שלו בשוק הסיני הענק ויישען על טכנולוגיה עכשווית של יונדאי יחד עם טכנולוגיות וותיקות יותר שיאפשרו ייצור המוני איכותי וזול יחסית.
יונדאי בעקבות פולקסווגן
צילום: מנהל
למבורגיני מורצ'ילאגו China_Edition; טוב, זו לא בדיוק דוגמא...

יש להבדיל בין מותג שכזה לבין מכוניות שיוצרו עד כה מדי פעם על-ידי יונדאי עבור השוק הסיני; במקרה דנן מדובר כאמור במותג נפרד וחדש. אין ספק שעם הצלחת מותג שכזה הוא "יתפשט" למדינות נוספות, תחיל באסיה ובשווקים מתפתחים אחרים אך מאוחר יותר גם לשווקים מערביים בהן הסטנדרטים כיום מקשים מאוד על "סחורה" סינית להיכנס ולהצליח בהם. כבר עתה צצות דעות ותפיסות בקרב מומחי רכב ואנליסטים שייתכן והפלישה האמיתית והמצליחה יותר מסין תעבור דרך חדרי ההנהלה של יונדאי – מותג איכותי ובהחלט מצליח במערב. ימים יגידו.