פולקסווגן בוליקבוצת פולקסווגן התוותה בתערוכת ז'נבה כיוונים חדשים למותגיה, ובראשם המותג העיקרי פולקסווגן. בערב המקדים לתערוכה ניתן היה לפגוש במעצבים הבכירים של הקבוצה, ולהבין מהם את השפעות מכוניות התצוגה על העתיד. אז ניצלנו את ההזדמנות לראיון בלעדי איתם.

"העובדה שאנחנו רואים הרבה שפות עיצוב חדשות, בסיאט למשל, פירושה שהקבוצה שלנו מתפתחת ומשתנה", מסביר וולטר דה-סילבה, האחראי על העיצוב בקבוצה. "זה טוב וזה טבעי".

ובכל זאת נראה שסיאט כבר שינתה כיוון לא מזמן. האם זה לא תכוף מדי?
"זה לגמרי לא נכון. סיאט ממשיכה באותו כיוון שאני התחלתי עם הסלסה לפני 15 שנים. זו התפתחות ברורה ונכונה".

מה אומרות המכוניות של ג'וג'ארו (איטלדיזיין) על פולקסווגן?
"ג'וג'ארו מסתכל על התחום באופן שונה מאיתנו, אז הוא יכול לראות דברים שאנחנו לא רואים ולתת הצעות נכונות".
ומה אומר הבולי (Bulli)?
"זו השנה ה'סימפטית' של פולקסווגן. בקרוב תראו את החיפושית, לאחר מכן את האפ (UP) ואולי בהמשך נראה גם את הבולי. הוא יכול להגיע לייצור".

האם זה אומר שאתם נוטשים את העיצוב הרציני?
"אתם לא רואים זאת נכון. כדי להיות מותג גלובאלי אנחנו צריכים פרצופים שונים וסוגים שונים של כלי רכב", אומר דה-סילבה, ואחד מסגניו, מרק ליצ'ה האחראי על העיצוב החיצוני, מרחיב: "כמותג, אנחנו מטפלים בקבוצה אחת של מכוניות שצריכות להראות רציניות כמו הפולו, גולף ופאסאט, ויש מכוניות אחרות שהן סימפטיות.
ראיון בלעדי עם מעצבי העל של פולקסווגן
צילום: מנהל
פולקסווגן גו!
"כמותג צריך את שתי הגישות, והן יעבדו היטב ביחד כאשר יהיה דמיון בחלקים מסוימים ובאיכות העיצוב. הבולי נשען על פלטפורמת ה-MQB החדשה, שמאפשרת סרח עודף קדמי קצרצר. בכל מקרה, מדובר במיניוואן שיהיה בהישג יד. זה לא מתחרה לטוראן אלא כזה שפונה ללקוחות שמחפשים משהו זול יותר ורוצים לבטא את עצמם. הם דומים ללקוחות החיפושית".

ולאיזה כיוון תלך הגולף העתידית?
"העיצוב החדש יהיה קפיצה גדולה בגלל שינוי הפרופורציות שמאפשרת פלטפורמת ה-MQB. היא תהיה מזוהה, אבל מאוד שונה ותעמוד בין הסימפטי לרציני".

זה הזמן לעבור לג'וג'ארו, מעצב העל האיטלקי שעבר לשורות פולקסווגן והציג שתי מכוניות תצוגה מעניינות. "אפשר לראות בגו! (!GO) קשר לשירוקו המקורית", הוא מסביר. "זה פיתוח מאוד מודרני לעיצוב ההוא. היא נראית אמיתית, כי היא תוכננה כך שתתאים לייצור. אבל בעיקרון, מבחינתנו, זה בסיס למחקר ולימוד פרופורציות חדשות. המכונית השנייה, הטקס (TEX), מראה איך באותו אורך ניתן לקבל מרחב הרבה יותר גדול.
"המרחק בין הדוושות למושב האחורי גדול יותר מאשר ב-SUV. קל מאוד להיכנס אליה והראות ממנה מצוינת. יש לי היסטוריה בפיתוח מיניוואנים קטנים עם חלל גדול. יש עדיין מכוניות רבות שצריך להתכופף לתוכן ואחרות שדורשות טיפוס. אין הרבה שהן פשוט נוחות לכניסה. כשיושבים בבית אין צורך ליפול לתוך המושב או לטפס אליו".

השירוקו שלך הפכה למכונית קאלט. האם ניתן לעשות זאת שוב?
"הזמנים השתנו, וקשה לייצר היום מכונית קאלט. אבל ביחד, בשיתוף פעולה עם פולקסווגן, ניתן יהיה ליצור את המוצר הטוב ביותר. השילוב שלנו ינצח".