אודי A3 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2020 הוצגה בחו״ל ה-A3 החדשה. הדור הרביעי של הקומפקטית היוקרתית ממשיך את עיצוב קודמו, אך עם מראה מעט שרירי ומפוסל יותר - בעיקר סביב בתי הגלגלים ובחרטום.
המכונית החדשה צמחה בכשלושה ס"מ באורך (434) ורוחב (182 ס"מ) אך נותרה ללא שינוי בגובה (143 ס"מ) ובסיס הגלגלים (264). נפח תא המטען עומד כעת על 380 ליטר. ה-A3 הוצגה בגרסת הספורטבק (האצ'בק חמש דלתות) ואין תוכנית להצגת גרסת שלוש דלתות גם בעתיד - בדומה ליתר המשפחתיות לבית פולקסווגן.
מתחת למכסה המנוע ה-A3 החדשה מושקת עם מנוע בנזין אחד בלבד, יחידת כוח המוכרת לנו היטב: 1.5 ליטר, טורבו ו-150 כ"ס. היא משודכת לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. באירופה, לא בישראל, יוצעו גם שני מנועי דיזל בנפח 2.0 ליטר (116 או 150 כ"ס).
ה-A3 תוצע בשלוש גרסאות מתלים - רגילה, מתלים אדפטיביים ומתלי ספורט. אלו האחרונים יוצעו ללא תוספת תשלום ברמת הגימור S ליין או בעלות נוספת ברמות הגימור האחרות. מתלה אחורי רב חיבורי יוצע בשידוך למנועים בעלי 150 כ"ס ומעלה.
בתא הנוסעים יוצע לוח מחוונים דיגיטלי בכל רמות הגימור, ובכל הגרסאות יהיה מסך מולטימדיה "10.1 עם אפשרות לשיקוף טלפונים (אנדרואיד אוטו וקארפליי). כן תוצע טעינה אלחוטית, פתיחת ונעילת הרכב מיישומון, כתיבת הוראות עם האצבע בכתב יד, תפעול קולי בפקודות בשפה טבעית ותצוגה עילית צבעונית.
אבזור הבטיחות והנוחות יכלול בנוסף, בין היתר, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בהיגוי, התרעת סטייה עם סיוע אקטיבי, התרעת יציאה מהרכב, התרעת תנועה חוצה, מערכת סיוע לחנייה, ניווט מבוסס מפות תלת-ממד של גוגל ובורר הילוכים אלקטרוני קטן משמעותית מבעבר.
-
עיצוב ונוכחות
החזית אגרסיבית ומתהדרת בשבכה רחבה ובולטת, ובמכסה מנוע שמותיר מעין פתח אוורור בינו לבין החלק התחתון - שלא כולם אהבו. עבר לכך הפרופורציות טובות, והתוצאה מעודנת ונעימה לעין במבט מהצד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג הנאה והמודרנית מבוססת על סידור אסימטרי; פתחי האוורור שבצד הנהג ממוקמים גבוה ובאופן בולט, שונים מאוד מאלה שמול הנוסע, נמוכים וכמעט מוסתרים, וביניהם קו רוחבי בולט ומעניין. בקרת האקלים נאה וברורה וצג המולטימדיה החדש, "10.1, נראה מצוין, גם אם אינו נוח לתפעול תמיד. האיכות הגבוהה והגוונים השונים מעשירים את פנים הרכב, מעניקים לו אווירה מכובדת. אבל בניגוד לאותה אווירה מועשרת, המפרט עצמו חסרים פריטים מתבקשים, בייחוד במכונית שכזו. בין השאר, חסרים ברשימה מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים ומצלמה.
-
מנוע וביצועים
אודי A3 2021 נבחנה בגרסת 35, וזו מצוידת במנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר המוכר שמייצר 150 כ"ס, משודך לתיבה הדו-מצמדית המוכרת אף היא שיש לה 7 הילוכים. למנוע זה צמוד מערך היברידי מתון של 48 וולט.
הביצועים בהחלט טובים. התפוקה יכולה לאתגר את הצמיגים הקדמיים במיאוץ רמזורים, והמנוע מאפשר לרכב לשמור על קצב טוב וללא מאמץ בכל סוגי הדרכים. פעולת התיבה הדו-מצמדית פועלת חלק יותר ובאופן זורם יותר מאשר בדגם הקודם.
צריכת הדלק עמדה על 12.0 ק"מ/ל' בתוואי מבחן מאומץ, ועל 15 ק"מ/ל' בשיוט נינוח.
-
נוחות והתנהגות
ה-A3 מתמודדת באופן סביר בלבד עם שיבושים קטנים ופני כביש מחוספסים; המפגעים מורגשים, ועדיין אופי הנסיעה נעים למדי. בכבישים הבין-עירוניים ובמהירות גבוהה יותר, נוחות הנסיעה משתפרת. רעשי הכביש והרוח בולטים יחסית.
להגה משקל קל מדי, אך הרכב מגיב באופן נכון ומדויק להפנייתו. היכולת לצלוח פניות בקצב מהיר טובה מאוד, וההתנהגות צפויה ומדודה. לבלמים פעולה חזקה ופרוגרסיבית.
-
תמורה למחיר
הבעיה הגדולה של אודי A3 2021 היא במחיר. היא אומנם נמצאת בסביבת המחיר של המתחרים הגרמניים, ובמובנים מסוימים ובהשוואה אליהם מציעה תמורה עדיפה, ובכל זאת היא יקרה מדי.
אולם מה שבעיקר צורם הוא דלות האבזור ביחס למחיר; מפתח חכם, מצלמה, מצבי ניהוג, אפילו תפעול חשמלי – כל אלה אינם כלולים במפרט הבסיסי. בנוסף, מערכות בטיחות מסוימות מוצעות רק בחבילות היקרות.
-
מה חדש באודי A3 2021
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2021.
-
סיכום
A3 החדשה עשתה צעד קדימה ביחס לקודמתה, היא טובה ממנה באופן משמעותי ומושכת יותר במראה.