הונדה CR-Z 2013 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בניגוד לרוב ההיצע ההיברידי הקיים היום בעולם, בייחוד בתחום העממי, הונדה מנסה להראות שיש לטכנולוגיה הירוקה גם צד מפולפל – עם מרכב קופה ייחודי ועיצוב פנימי מודרני. על צד קיום היומרות הספורטיביות אחראי מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים המנפק הספק משולב של 124 כ"ס במשותף עם המנוע החשמלי (ומשודך, בצורה יוצאת-דופן לכלי-רכב היברידיים, לתיבה ידנית 6 הילוכים). ההבטחה היא טווח של 20 ק"מ לליטר בשיוט – יחד עם ביצועים ספורטיביים כשנחה הרוח על הנהג. לרשות הנהג אפשרות בחירה בשלושה תמהילים של ניהול מערכות הנהיגה (נורמלי, אקונומי וספורטיבי) בדומה למערכת ה-DNA של אלפא, אשר משפיעים על מהירות התגובה של דוושת התאוצה, מהירות ההיגוי, רגישות דוושת הבלם וגם... מערכת האקלים וההנעה ההיברידית.
תא הנוסעים מרווח מלפנים אך צפוף מאחור ובנסיעה ה-CR-Z בהחלט מרגישה ספורטיבית, עם הגה חד ומהיר, גיר מצוין והתנהגות כביש מהנה. באופן קצת אירוני, מי שפוגע מעט בחוויית הנהיגה הוא דווקא המנוע, שמציע ביצועים לא-מלהיבים ואופי לא מספיק ספורטיבי. שיווק ה-CR-Z בישראל החל בקיץ 2010 אך הופסק בשלהי 2012.
-
עיצוב ונוכחות
ה-CR-Z הקטנה נראית נפלא – עם צדודית קופה ייחודית והמון נוכחות על הכביש.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נאה ומודרני, אך איכות החומרים בינונית. מלפנים מרווח מאוד, אך מאחור צפוף מאוד. תא המטען מציע נפח מפתיע ושימושיות טובה.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע מספק ביצועים סבירים, אך אופיו שטוח מדי ולא ספורטיבי. תיבת ההילוכים מצוינת, אך יחסי העברה קצרים יותר פשוט מתבקשים. צריכת הדלק טובה מאוד.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בהחלט והתנהגות הכביש חדה ומהנה – עם חיבה להיגויי יתר שכבר לא מוצאים במכוניות מודרניות. ההגה כבד ומפתיע בתקשורת, אך חד מדי בהפניה הראשונית. במהירות גבוהה מאוד ה-CR-Z לא מספיק משרה ביטחון.
 
-
תמורה למחיר
אין הרבה מכוניות ספורטיביות שגם נראות ככה, גם מהנות לנהיגה וגם חסכוניות בדלק.
 
-
סיכום
רעיון מצוין וביצוע מרשים לחלוצת ההיברידיות הספורטיביות. אם ככה יראה העתיד, מצבנו לא רע...